עו"ד אייל בסרגליק
עו"ד אייל בסרגליקצילום: אלי מעייני

מדובר בפסק דין קשה. בית הדין לערעורים ככלל אינו מתערב בעניינים שבעובדה, וחרף זאת קיבל את כל שטענו בדבר חוסר מהימנות המ"פ שחקרנו. פסק הדין מותיר את עונשו החמור של חייל שפעל באופן חד משמעי כדי להגן על מדינתו, על חייו ועל חיי אחרים לנוכח סכנה ממשית שחש. אני, לצד עמיתיי עורכי הדין אילן כץ וכרמית שחיבר, המלצנו בשעתו לאלאור אזריה ומשפחתו לקבל את פסיקת בית המשפט ולהימנע מהגשת הערעור ולפעול בדרכים אחרות, שהיו מיטיבות עמו ללא כל ספק הרבה יותר.

לצערנו, גורמים אינטרסנטיים בחרו לסכן את אלאור באמצעות הבטחות שווא, והתעלמות חסרת אחריות מהעובדה כי קיים סיכוי להחמרה בעונש, כפי שקרה, ועודדו אף את התביעה בהתנהלותם להגיש מצידה ערעור על קולת העונש. בין היתר נאמר על ידי אותם גורמים שהחייל לא יישב יום אחד בכלא. אנו מחזקים את אלאור היקר לליבנו ואת בני משפחתו, מקווים שישכילו לבחור בהליכים שייטיבו עמו ונמשיך לעמוד לרשותם ככל שיידרש.

נזכיר כי אנו כעורכי דינו של אלאור, לאחר שקיבלו אישור מהמשפחה, פנינו לפצ"ר, לאחר למעלה משנה שייצגו את אלאור, וניהלנו עמו משא ומתן. הצעת הפצ"ר הייתה כי שני הצדדים ירדו הדדית מהערעורים, וכי הוא פתוח לגבי ההמשך. חלף אותה הצעה, משך את המשפחה עו"ד שפטל להליך ערעור, אשר היה כפסע מהחמרת העונש. דעת המיעוט של הערכאה הקודמת כמעט הפכה לדעת הרוב, כאשר שניים מהשופטים של דעת המיעוט ביקשו להחמיר את העונש, ולא הבינו כיצד לא הגישו כתב אישום על רצח. אין כל ספק כי לנוכח קביעות בית הדין לערעורים נושא ההקלה הפך סבוך ומורכב יותר.

עו"ד אייל בסרגליק

לשעבר סנגורו של אלאור אזריה

המאמר נכתב מטעם עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר