תוקף. אלעזר שטרן
תוקף. אלעזר שטרןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) תקף בדיון שנערך היום (חמישי) בוועדת החוץ והביטחון בנוהל ההצהרה על דתיות את מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי.

"אני רוצה לומר שהייתי מצפה ממנכ"ל השירות הלאומי שיטפל בקלוקלת הגדולה – שרוב הבנות עושות שנה אחת. את כל האנרגיות שיפנה לטיפול בזה. זה כישלון אישי שלו", תקף שטרן.

"יש לי 3 בנות בבית", סיפר שטרן, "שתיים היו קצינות בצה"ל, אחת עשתה שירות לאומי – שנתיים. מי חלם שיעשו פחות מזה? כשאתה הולך לבתי הספר אתה אומר לבנות באו לשרת שירות לאומי, ותשרתו פחות".

"היו פה רמטכ"ל ושר בטחון בדיון בוועדה והציגו לנו את האתגרים של צה"ל לאור קיצור השירות, ואיך באמצעות נשים אנחנו נעמוד מול האתגרים הצפויים", ציין שטרן.

לדבריו, "מנכ"ל השירות הלאומי חורג מתפקידו. לפי החלטת הממשלה שהקימה את הרשות הסמיכה אותו לפעול עם בנות שקיבלו פטור. זה לא בסמכותו לעודד בנות לקבל את הפטור. לא לפי החלטת הממשלה, ולא לפי מטרות הרשות כפי שהוא מציג באתר".

"החלטת הממשלה שהורתה על הקמת הרשות קובעת במפורש 'תישמר העדיפות והבכורה לשירות הצבאי'. הוא לא נכנס לבתי ספר ואומר להם יותר חשוב צה"ל, ואחרי זה מציע פטור. הוא פועל בניגוד להחלטת הממשלה שמכוחה הוא אמור לפעול", טען שטרן.

שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, מסר בתגובה כי "בשירות הלאומי-אזרחי יש כ-18 אלף צעירים המשרתים ומתנדבים למען המדינה, מתוכם אלפי מתנדבים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך וזו חובתנו לפעול על מנת לצמצם הוצאות הכרוכות בשירות ובבזבוז ימי לימודים.

''אנו, יחד עם השר הממונה אורי אריאל, נמשיך לפעול במרץ על מנת לשפר את התנאים ולהקל על ההליכים הכרוכים לצד השירות, ובכך לאפשר למתנדבים שירות משמעותי ואיכותי וזו סמכותי ואחריותי להיטיב עם אותם אלה שמבקשים להתנדב למען החברה והמדינה בשירות הלאומי-אזרחי. אנו נמשיך לפעול ביתר שאת על מנת לאפשר למתנדבי השירות הלאומי את התנאים הטובים ביותר", הבטיח.