על אדמות היקב. מגרון הזמנית
על אדמות היקב. מגרון הזמניתצילום: ליאור מזרחי. פלאש 90

350 תושבי מגרון בבנימין שפונו מבתיהם לפני חמש שנים, ממתינים לביצוע החלטת הממשלה משנת 2012 שבה נקבע כי התושבים יפונו לאתר זמני ותוקם עבורם שכונת קבע ב"גבעת היקב" הסמוכה לכוכב יעקב.

במהלך חמש השנים האחרונות פעלו נציגי הישוב ומועצת בנימין מול הרשויות על מנת להסדיר את הקמת הישוב על-פי החלטת הממשלה.

לאחר הפקדת התב"ע והסרת התנגדויות ממתינים כעת התושבים לאישור האחרון והסופי - "מתן תוקף" לתב"ע אשר מתעכב על ידי הדרג המדיני.

כזכור, לפני כחודשיים נדחתה מגרון מהדיון במת"ע, בחודש הבא אמורה מועצת התכנון העליונה להתכנס שוב על מנת לאשר את הקמת הישוב עבור 52 משפחות, במקום בו החליטה המדינה.

במהלך הימים האחרונים חתמו חברי כנסת ושרים רבים על מכתב לראש הממשלה בו הם דורשים להסדיר את הישוב מגרון על פי החלטת הממשלה בראשות נתניהו, ''כיום, חמש שנים לאחר הפינוי אין סיבה מוצדקת לעיכוב הבנייה במקום. אנו קוראים לאשר את בניית מגרון כבר בישיבת המת"ע הקרובה, בעוד כחודש''.

כמו כן, פועלים תושבי מגרון מול אנשי לשכת ראש הממשלה ומשרד הביטחון על מנת שיאשרו להעלות את אישור התב"ע למגרון בוועדה הקרובה בספטמבר ולתת תוקף לתכנית.

נציגי הישוב אומרים לקראת הדיון המיוחל בוועדה, "עברנו כבר הרבה יותר ממה שצריך, ממשלת ישראל ידעה לפנות את מגרון בשבועיים, הגיע הזמן שאחרי חמש שנים היא תדע לפחות לאשר לנו לבנות את ביתנו. החלטות יש לקיים והחלטות ויש לבצע.

''המתנו 5 שנים בהן עברנו את כל התהליכים והאישורים שצריך כדי להקים ישוב בישראל. לדחות אותנו שוב זה לא אנושי ומקומם כל אדם בעל רגש בריא", אמרו התושבים.