''השמענו קול שרוב עם ישראל מזדהה איתו"
''השמענו קול שרוב עם ישראל מזדהה איתו"צילום: יח''צ

כ-200 מתושבי קרית יובל בירושלים התכנסו אתמול (חמישי) בבית הכנסת ''אוהל אבשלום'' בשכונה, למה שהוגדר "כינוס חירום ומחאה'' בעקבות מצעד הלהט"ב שהתקיים במקביל ברחובות ירושלים.

רבה של קרית יובל, הרב דוד שמחון, אמר כי "מול המצעד ברחובות ירושלים צריך לחזק את התורה. מצעד גאווה צריך לעשות על הקדושה והתורה. בשכונה שלנו ברוך ה' מוסיפים תורה כל הזמן, רק לפני שבועות אחדים זכינו לסיים ש"ס כאן בבית הכנסת. השיבושים מגיעים בגלל שמתרחקים מהתורה, זה התיקון האמתי לשיבושי הדעות".

רבים מהנוכחים בכנס היו תלמידי ישיבת הר המור. ראש הישיבה הרב מרדכי שטרנברג אמר כי "ישנה תופעה שבה אנחנו מתרגלים לדברים שבאופן טבעי היינו אמורים להזדעזע מהם. הבירור כאן הוא פנימי, צריך להזדעזע. האם יכול להיות שדבר כזה יעבור בלי שהנשמה של עם ישראל תזדעזע?".

הרב שטרנברג קרא לערוך חשבון נפש כללי, כלשונו, וטען כי השתיקה של הרבנים גורמת לציבור להישאר אדיש לנוכח תופעות אלו. "כיצד דברים כל כך לגיטימיים ואלמנטריים הופכים לכאלו שצריך להילחם כדי שיהיו לגיטימיים?

''כיצד כל מי שמעז להביע את דעתו בפומבי כנגד הלהט"ב מתויג מיידית כחשוך? לצערי יש פחד גדול מהאמת, יש בתרבות הזו מחויבות לדבר אחד בלבד – לזכויות הפרט, על כל רצונותיו. שוכחים שיש אמת שצריכה להדריך את החיים, זו התורה", אמר הרב.

ראש ישיבת הר המור הדגיש כי הביקורת והמחאה נגד הלהט"ב אינן מופנות לאדם הפרטי, אלא כלפי התופעה – "ההרגשה הנורמלית של רוב הציבור בישראל היא ש'המלך עירום', ודווקא בגלל האהבה הגדולה שלנו לכל אחד ואחת שסובלים, אסור להפוך את הבעיה לנורמה".

הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון אמר כי "הכינוס הזה הוא מחאה. אין כאן תוכחה פרטית כנגד אדם כזה או אחר, אלא מחאה שאנחנו לא שותפים לדבר הזה".

"בתוך המאבק הזה יש הרבה אינטרסים ואג'נדות", הסביר. ''העולם המערבי הליברלי הטה את הזרם התרבותי לכיוון של תמיכה בתופעה, ועלינו לומר את האמת הברורה מפסק הלכה מפורש של התורה: תועבה – תועה אתה בה. אני מצרף את הכאב של כולנו על כל אדם פרטי, ואת מחאתנו על מה שקורה ברחובות ירושלים ברגעים אלו".

שמוליק, אחד ממארגני האירוע, סיפר כי "היה חשוב לנו לעשות את הכינוס הזה דווקא בזמן בו מרימים על נס ברחובות ירושלים תרבות שבוחרת לנהוג נגד הבריאות והטבעיות ונגד המשפחה הנורמלית. השמענו קול שרוב עם ישראל מזדהה איתו".