הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: לשכת הרב אליהו

העיתון הליטאי ''יתד נאמן'' ממשיך גם הבוקר (ו') לתקוף בחריפות את החרדים העולים להר הבית וטוען כי מדובר בהפרה "בוטה ומחוצפת", כלשונו, של ההלכה היהודית.

״לדאבוננו גם בעת הזאת, ובעקבות הסאגה המדינית של ישראל והעולם סביב האחיזה בהר הבית, פעלו בערב תשעה באב תנועות משיחיות שונות העוסקות בריבונות יהודית בשטח הר הבית, להביא לעליית יהודים תוך כדי חילול הקודש והמקדש והפרה בוטה ומחוצפת של דעת גדולי ההלכה מכל החוגים והעדות אשר קבעו במסמרות שאין לעלות אל הר הבית בשום פנים ואופן.''

עוד נאמר בעיתון החרדי כי "בעקבות החרפה והביזיון שהיו ביום תשעה באב עת גלגלי קמפיין הר הבית פעלו במלוא מנועיהם כדי שלא רק לחטא אלא גם להחטיא, לשכנע ולסחוף עוד יהודים בעלייה האסורה, פרסמו שוב הרבנים את האיסור החמור ומחו בתוקף כנגד העולים. הרה"ר הרה"ג רבי יצחק יוסף שליט"א אמר בעיצומו של תשעה באב כי יש לפרסם ש'העליה להר הבית אסורה על פי ההלכה, אותם יהודים העולים להר הבית מחללים את קדושתו'."

ב"יתד נאמן" מתחו ביקורת חריפה נגד רב העיר צפת הרב שמואל אליהו בשל העובדה שהוא מעודד את העליה להר הבית. ״התעמולה המסוכנת של ההורסים לעלות בהר הולכת ומתגברת והיא איננה חוזרת ריקם. בתשעה באב האחרון, הכפיל את עצמו מספר האנשים שבאו 'לרמוס חצרי' באיצטלה של 'לראות פני'. למעלה מאלף איש ר"ל עלו למקום שרבותינו אסרו לעלות אליו באיסור חמור.

"בכניסה, לפני העלייה להר, הם זכו לברכת הדרך מאחד הרבנים של התנועה הדת"לית, שלא שמע למוסר אביו – הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל - מחשובי הפוסקים ומגדולי הרבנים של צבור זה, שאסר באופן מוחלט את העליה להר וחתם באב תשס"ד עם כל הרה"ר (זצ"ל ויבדלחט"א), על ה'אזהרה לרבים' שכתב בשעתו הראי"ה קוק: 'השמרו נא מהאיסור החמור של הכניסה למקום המקדש והר הבית'.

מאמר המערכת של העיתון החרדי תקף רבנים נוספים בציונות הדתית. "דור חדש של רבנים דת"לים לאומנים החליט לפרוע את הוראותיהם של אבותיהם ואף של רבותיהם! הם מעודדים קבוצות הזויות לעלות להר הבית, למתחם הכרת, כדי להשיג הישגים לאומניים.

''הם מדיחים יהודים תמימים שלא לשמוע לקול גדולי הדורות. נערים קמים בזקני ישראל ומורים 'הלכה' נגד רבותיהם, משל לא ידעו רבני הדורות הקודמים את מה שהם 'יודעים'."