ניימאר במסיבת העיתונאים היום
ניימאר במסיבת העיתונאים היוםצילום: רויטרס

אחרי שלל שמועות, דיווחים וסיפורים, אמש זה קרה - העסקה הגדולה ביותר בתולדות הכדורגל העולמי נסגרה ונחתמה כשניימאר הברזילאי עבר מברצלונה לפריס סן ז'רמן תמורת 222 מיליון יורו.

היום (שישי) הוצג הכוכב הברזילאי במסיבת עיתונאים חגיגית ומיוחדת שקיימה קבוצתו הצרפתית, סן ז'רמן, ובה סיפר הכוכב על המעבר המתוקשר והסיבות שהביאו אותו לעשות זאת.

ניימאר שהתייצב לאירוע עם נשיא המועדון נאסר על חאליפי הקטארי, אמר בפתח מסיבת העיתונאים "כסף לא מעניין אותי, מי שאומר כך לא מכיר אותי. באתי לפה לאתגר חדש ולכתוב את ההיסטוריה".

לדבריו של הכוכב הברזילאי, ליונל מסי, כוכבה של ברצלונה איתו שיתף פעולה בהצלחה הוא לא פחות מ"דמות להערצה, בזמנו באתי לברצלונה כדי לשחק איתו ואני רוצה להודות לו על כל מה שעשה עבורי".

לדבריו של ניימאר ההחלטה לעזוב את ברצלונה הגדולה הייתה ההחלטה הכי בקריירת המשחק שלו. "השארתי המון חברים טובים והתאקלמתי שם מצוין, אבל חיפשתי אתגר חדש".

לסיום אמר, "תודה שאפשרתם לי לחוות אתגר חדש. תודה שאפשרתם לי לבוא לעיר נהדרת כמו פריס. אין לי מילים לתאר את התחושות. אני נרגש להגיע לפריס. הגעתי בגלל האמביציה של המועדון, אני מחפש אתגר גדול. הלב שלי אמר לי לבוא לפה. מגיע לפ.ס.ז' לזכות בתארים וזו המוטיבציה שלי לבוא ולעשות טוב יותר ממה שעשיתי".

נשיא הקבוצה הצרפתית נאסר אל חלאיפי לא הסתיר את העובדה כי הרצון בהחתמתו של ניימאר הגיע בין היתר משיקולים פוליטיים וכלכליים. "ניימאר זה אייקון לעולם הרחב לכל מי שאוהב כדורגל וספורט. עבורי ניימאר הוא השחקן הטוב ביותר בעולם. האוהדים תמיד חלמו על ניימאר והיום הגשמנו להם את החלום. החלום שלנו עולה מדרגה אחת והליגה הצרפתית עולה מדרגה. הוא פה כדי לזכות בכל התארים האפשריים. יחד איתו נבנה את ההיסטוריה בעיר היפה בעולם".

ניימאר, ששיתף פעולה בהצלחה גדולה עם ליונל מסי ולואיס סוארז בחוד ההתקפה של ברצלונה הגדולה, חתם ל-5 שנים בקבוצה הצרפתית וישתף פעולה עם לא מעט כוכבים בכדורגל העולמי בניסיון להביא סוף סוף תארים אירופיים יוקרתיים לצרפתים.

על פי ההערכות, משכורתו השנתית של הכוכב הברזילאי, לאחר ניכוי מיסים, אמורה לעמוד על כ-30 מיליון יורו כשזה יחתום על עסקת פרסום בנפרד ואף יזכה למטוס פרטי משלו.

אחרי שגדל בשכונות העוני של ברזיל, ניימאר בן ה-25 שהחל את קריירת המשחק שלו בסנטוס הבריזלאית, ממנה עבר לברצלונה בקיץ 2013 ובארבע עונותיו בקבוצה הספרדית כבש 105 שערים ב-186 הופעות וזכה עימה בשתי אליפויות, שלושה גביעים ופעם אחת בגביע אירופה לאלופות, הולך להיות השחקן היקר ביותר בעולם.