קטש עם משפחתו של מלאכי אמש
קטש עם משפחתו של מלאכי אמשצילום: אלטרנטיבה 1

שנתיים עברו מאז נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד בפיגוע ירי על ציר אלון, סמוך לשבות רחל שבמועצה האזורית מטה בנימין.

מלאכי, בן היישוב כוכב השחר שבבנימין, היה בדרך חזרה אל ביתו ממשחק כדורסל כשנרצח בידי מחבלים שפתחו עליו ועל חבריו שנסעו איתו ברכב בירי מרכב חולף.

משחק הכדורסל בו נטלו חלק שעה קלה לפני כן התקיים במסגרת ליגת הכדורסל של בנימין, כשקבוצת כוכב השחר האלופה באותה העונה, שיחקו מול קבוצת גבעת הראל באולם הכדורסל שביישוב עלי. מלאכי יצא אל המשחק מביתו אך לא שב אליו עוד.

שנתיים עברו ומאז החליטו במועצה האזורית מטה בנימין ובמחלקת הספורט שבמתנ"ס להמשיך בדרכו של מלאכי, בדבר אותו אהב עד מאוד, ולייחד ולהקדיש את גמר ליגות הכדורסל והכדורגל לזכרו.

אמש (חמישי) התקיים אירוע הגמר בבית הספר "זיו" שבבירה, כשבמוקד היה טקס הזוכים בנוכחות משפחתו של מלאכי הי"ד, ראש המועצה אבי רואה, מנהלת מתנ"ס בנימין יעל כהן ומנהל מחלקת הספורט זאבי המאיר.

אחרי שבשנים עברו הגיעו יוגב אוחיון, שחקנה לשעבר של מכבי ת"א וכיום בהפועל ירושלים ודורון ג'מצ'י, הפעם אל אירוע הגמר הגיע לא אחר מאשר סגן אלוף הטרי, מאמן נבחרת העתודה של ישראל ושחקן עבר במכבי ת"א ובנבחרת ישראל - עודד קטש.

בראיון לערוץ 7 אמר קטש, שהגיע לאחר הזכיה עם נבחרת העתודה של הכדורסל הישראלי בראשה עומד, במקום השני באליפות אירופה בכדורסל שהתקיימה ביוון והסתיימה לפני כשבועיים בלבד, כי "הכדורסל בשבילי הוא הרבה מעבר למשחק עצמו. אם לא היה לנו בנבחרת העתודה את הרוח הספורטיבית, את הערכים, את הגיבוש, את כל מה שמעבר למשחק עצמו לא היינו מנצחים".

לדברי שחקן העבר ומאמן נבחרת העתודה, "כדורסל ורוח ספורטיבית הוא גשר בין תרבויות, עמים ובתוך העם שלנו. לשמוע על מלאכי שחזר ממשחק כדורסל ונרצח, זה מצמרר ובלתי נתפס. מחזיר אותי לדרך שאני הייתי עושה – אתה עושה משהו בשביל הנשמה ובשביל האהבה, והחרות והחופש של כולנו לעשות את זה במקום שאנחנו אוהבים – זה חשוב יותר מכל דבר אחר".

"אנחנו נוטים לחשוב שכדורסל עושים רק כדי לייצר לנבחרת ישראל שחקנים אבל זה לא נכון. עצם העובדה שיש כל כך הרבה ילדים שעושים ספורט זה המהות והדבר החשוב מכל – ההתמודדות, ההצלחות, השיתוף פעולה, זה ניצחון הרבה לפני שהמשחק מתחיל. אפשר לחנך ילדים נגד אלימות, נגד סמים ונגד הרבה דברים ואפשר לעשות ספורט – הספורט הוא החלופה להרבה מאוד דברים".

אליעזר, אביו של מלאכי הי"ד, אמר לערוץ 7 כי "זו בדיוק הייתה הרוח של מלאכי. לבחון את החברים, לגבש אותם, לבחון איך מוסרים ומתי, לדרוש ללא פשרות".

"הייתי לצידו של מלאכי במשחקים ובאימונים. הייתה לו רוח לחימה מטורפת. לפעמים הרגיש לא טוב ובכל זאת היה נותן את כל כולו ונאבק בכל הכוח. היה מסדר חמיישיה חלשה כדי לאתגר את עצמו ולהצליח".

ליגות בנימין שהפכו למסורת בת מספר שנים ומתקיימות בעשרות יישובים במטה בנימין בתקופת האביב והקיץ, רשמו השנה שיא משתתפים עם למעלה מ-90 קבוצות מהישובים השונים ויותר מ-1000 שחקנים שנטלו חלק במשחקי הליגה - כדורסל וכדורגל.

עוד לפני הטקס המרכזי שוחח קטש עם מספר בני נוער להם אמר כי אין סיבה שמתושבי בנימין לא יצאו שחקנים רבים וטובים לכדורסל המקצועני. לדבריו שמירת השבת לא מהווה בעיה, "אפיק ניסים ורוברט רות'בארט אותם אימנתי לאחרונה שמרו שבת בצורה מלאה. בכלל, מרבית הקבוצות בליגת העל לא מתאמנים ולא משחקים בשבת".

בטקס המרכזי בנוכחות משפחת רוזנפלד, ראש המועצה אבי רואה ומנהלת המתנ"ס יעל כהן, אמר קטש "התרגשתי מאוד להכיר מקרוב את משפחת רוזנפלד ולשמוע את סיפורו המיוחד של מלאכי ז"ל. הגעתי לחזק את משפחת רוזנפלד אבל יצאתי מהם מחוזק. הם משפחה מדהימה המעניקה הרבה השראה ואופטימיות ומכניסים את כולנו לפרופורציות הנכונות של החיים".

עוד אמר קטש, "לראות כל כך הרבה ילדים ובני נוער מבנימין עוסקים בספורט לאורך כל השנה בליגות מסודרות זה מחמם את הלב ונראה שיש פוטניצאל ללא מעט שחקנים לצאת מבנימין אל הכדורסל המקצועני. משחק הכדורסל הוא אמצעי לחיבור ולקשר בין אנשים והוא הרבה מעבר לעוד זריקה לסל. לראות את בני הנוער משחקים ורצים על המגרש זה הדבר החשוב מכל".

במהלך הטקס המרגש, בו ניגן אליעזר, אביו של מלאכי את השיר האחרון ששר עם בנו, העניק קטש להריו של מלאכי חולצה של נבחרת ישראל עם הקדשה אישית שלו למזכרת.

אליעזר הודה לעודד ואמר כי "עבורנו זה בהחלט ערב מרגש ובלתי נשכח והחיבור של הספורט ובמיוחד הליגות של בנימין להנצחה של מלאכי הוא חיבור חזק שמעניק לנו המון כוח להמשך. הייתה לי הזכות לשחק לצד מלאכי בארבע השנים האחרונות והמסר שלי להורים הוא לנצל את הזכות הזו לשחק ביחד עם הילדים שלכם בכל גיל".

"הספורט הוכיח שאפשר להגיע דרכו להישגים חברתיים ענקיים בדיוק כמו שהאמין מלאכי. אין לי מילים להודות למרכז קהילתי בנימין על היוזמה הברוכה ולעודד קטש שהגעתו לאירוע ריגשה אותנו וחיממה לנו את הלב".

בתואר אלופת ליגת הכדורסל של בנימין זכתה הנבחרת של ישוב חשמונאים לאחר שגברה בגמר על הנבחרת של כפר האורנים 51:57. בגמר הכדורגל הביסה נבחרת נעלה את עלי 1:4 וזכתה בצלחת האליפות.

יעל כהן, מנהלת מרכז קהילתי בנימין, אמרה "ליגות בנימין מהוות נדבך נוסף בתנופת הספורט הגדולה שעוברת בנימין. גמר ליגות בנימין בכדורסל ובכדורגל של בנימין מהווה את אירוע השיא עבור כל הקבוצות, השחקנים והשחקניות מהישובים השונים שנטלו חלק בליגות לאורך כל השנה".

לדבריה, "מלאכי רוזנפלד ז"ל שהיה חלק בלתי נפרד מליגת הכדורסל של בנימין נרצח בדרכו חזרה מאחד ממשחקי הליגה ועבורנו זה היה אך טבעי להנציח את זכרו בליגה אותה הוא כה אהב ובה שיחק. רוחו של מלאכי עדיין אתנו וכולי תקווה שנמשיך במסורת זו להנצחת שמו גם בשנים הבאות".

גמר ליגות בנימין
גמר ליגות בנימיןצילום: אלטרנטיבה 1