מסעוד שוג’אי מול נבחרת דרום קוריאה במדי נבחרת איראן
מסעוד שוג’אי מול נבחרת דרום קוריאה במדי נבחרת איראןצילום: רויטרס

הדחה כפולה. אחרי שהודחו עם קבוצתם ממפעל הליגה האירופית, כשהפסידו למכבי ת"א בסיכום שני המשחקים בתוצאה 0:2, נענשו מסעוד שוג’אי ואחסן חג'סאפי, צמד שחקניה האיראנים של פאניוניוס על ידי התאחדות הכדורגל האיראנית.

השניים, שלקחו חלק במשחק הגומלין מול הצהובים מת"א, בתקווה שיעזרו ויהפכו את התוצאה מהמשחק הראשון בו לא לקחו חלק בשל העובדה כי מדובר במשחק בישראל, עוררו סערה גדולה במדינה האיסלאמית, כשעל אף שנאסר עליהם לשחק מול יריבה ישראלית עשו זאת.

השניים, שעצם אי הגעתם לישראל בשל שיקולים פוליטיים גרמה לאופ"א ופיפ"א לאיים על הרחקתם מאליפות העולם בכדורגל, המונדיאל שיתקיים ב-2018 ברוסיה, כנראה לא יופיעו שם - הפעם בשל כעסם של התאחדות הכדורגל שלהם עצמם.

השניים ששותפו במשחק הגומלין ביום חמישי האחרון, בו הפסידו בתוצאה 1:0, הושעו מנבחרת איראן בעקבות העבודה כי שיחקו מול יריבה ישראלית ובכך נתנו מעין אישור לקיומה של ישראל.

בהצהרה מיוחדת אותה פרסמו בהתאחדות האיראנית נכתב כי "הפדרציה לכדורגל והרפובליקה האסלאמית של איראן מגנות את השתתפותם של מסעוד שוג’אי ואחסן חג'סאפי במשחק מול מכבי ת"א וכל ההיבטים של הנושא נמצאים תחת חקירה".

בהתאחדות האיראנית בחרו להדגיש כי בתחילה נענו צמד השחקנים שלא להופיע למשחק מול התל אביבים, "למרות השיחות עם שני שחקני הכדורגל וכל הלחץ שהמועדון היווני הפעיל עליהם, הצמד סירב להופיע במשחק הראשון שהתקיים בשטחים הפלסטיניים הכבושים”, על פי לשון ההודעה.

משרד הספורט האיראני הודיע גם הוא כי יפעל בהקדם לחקיקה ברורה בנושא בשביל שלא יקרו מקרים כאלה, וכי צמד השחקנים האיראניים שעליהם נאסף מידע שימושי ורלוונטי יענשו בחומרה.