חלימי וזירת הרצח
חלימי וזירת הרצחצילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מוחמד ח'ארוף, תושב שכם בן 29, בגין רצח תושבת אדם (גבע בנימין) מיכל חלימי.

ח'ארוף נאשם גם בגניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע, מסחר ברכב גנוב, כניסה לישראל שלא כחוק וניסיון הונאה בכרטיס חיוב.

למרות שהרוצח טען כי ביצע את המעשה על רקע לאומני במשטרה הבהירו כי הממצאים שנאספו מצביעים על כך כי הרצח בוצע על רקע רומנטי.

כתב האישום כולל נאשם נוסף, את'יר לויסי בן 20 מטול כרם, המואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לישראל שלא כחוק ומסחר ברכב גנוב.

בכתב האישום נטען כי במאי השנה הודיעה חלימי לח'ארוף כי הינה בהריון. לאחר חילופי דברים בין ח'ארוף לחלימי, החליט ח'ארוף לרצוח את חלימי ולגנוב את רכבה.

בסוף מאי עבד ח'ארוף בעבודות גינון וניקיון בחולות מולדת, סמוך לפארק המים "ימית 2000" בחולון.

חלימי הגיעה ברכב לפארק על מנת לפגוש את ח'ארוף. במסגרת תוכניתו, ח'ארוף פגש בחלימי מחוץ לרכב ובתואנת כזב, הוביל אותה למקום מבודד בקרבת הפארק. בהמשך לכך, ח'ארוף גרם בכוונה תחילה למותה של חלימי על ידי כך שחנק אותה במשך כ-15 דקות, עד אשר הבחין כי חלימי הכחילה וקצף לבן יצא מפיה. לאחר מכן הרים שתי לבנות בטון והשליך אותן בחוזקה על ראשה וגופה של המנוחה.

לאחר שוידא את מותה, כיסה ח'ארוף את הגופה בעפר ובצמיג, בכוונה להסתיר את מיקומה, גנב את הרכב ואת כרטיס האשראי שהיה ברשות המנוחה ונמלט מהמקום עם הרכב מחולון לטייבה.

בהמשך, קשר ח'ארוף קשר עם לויסי, לפיו האחרון ימכור עבורו את הרכב הגנוב בשטחי הרשות הפלשתינית. לויסי מכר את הרכב הגנוב בטול כרם תמורת סכום של 2,700 ש"ח, מתוכם העביר לח'ארוף סכום של 2,500 ש"ח. בהמשך, ניסה ח'ארוף למשוך כספים במרמה פעמיים מחשבון הבנק של חלימי, באמצעות כרטיס האשראי הגנוב, ללא הצלחה.

בבקשת המעצר נכתב, "... משיב 1 תכנן לרצוח את המנוחה, למרות שהייתה בהריון ומצויה עימו בקשר רומנטי משך תקופה ארוכה. הרצח בוצע באופן אכזרי ובדם קר..... לאור האמור לעיל, אין בחלופת מעצר כלשהי כדי להפיג את מסוכנות המשיבים ולא ניתן להשיג את מטרות המעצר, אלא על דרך השמת המשיבים במעצר מאחורי סורג ובריח".

החשוד ברצח היהודיה בבית המשפט

בעלה של מיכל חלימי הי"ד טען כי ח'ארוף רצח אותה ממניע לאומני. 'אני אהרון חלימי, בעלה של מיכל חלימי אשתי שנרצחה ב-28 במאי", אמר אהרון בסרטון שהפיץ, ''משטרת ישראל מסרה גרסה ואנחנו מתנגדים ופוסלים את כל גרסת משטרת ישראל''.

בעלה הבהיר ''נשב שבעה ואחר כך נגיב בהרחבה ונגיש תביעה נגד משטרת ישראל. האמת והצדק יצאו לאור''.

בכניסה לדיון בבית המשפט בשבוע שעבר, טען ח'ארוף כי רצח את חלימי במטרה לשחרר מחבלים. "רציתי לחטוף אותה ולהחליף את האסירים", אמר הרוצח. הוא הכחיש שהייתה ביניהם מערכת יחסים ואיים "להרוג את כל היהודים, לא מספיק לי אחד".