קשיש. אילוסטרציה
קשיש. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ריקה קוזמה, תושבת רומניה בת 60, בגין ריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע ותקיפת זקן.

על פי כתב האישום, במהלך תשע השנים האחרונות, החל משנת 2008, שימשה קוזמה כמטפלת סיעודית לקשישה בת 89, אשר מחמת גילה ומגבלותיה הגופניות, אינה מסוגלת לדאוג לצרכי מחייתה ובריאותה.

במהלך התקופה, הנאשמת טיפלה בקשישה לאורך כל שעות היממה והתגוררה דרך קבע בביתה בתל אביב. במהלך מספר חודשים, במועדים שאינם ידועים במדויק, התעללה קוזמה בקשישה בכך שנהגה לסטור לה, לקלל אותה ולהתייחס אליה בחוסר כבוד.

לפני כשבועיים סמוך לשעה 07:00 בבוקר, לאחר שקוזמה החליפה לקשישה את הטיטול שלגופה, תקפה הנאשמת את הקשישה, שעמדה באותה עת בסמוך למיטתה, בכך שדחפה אותה באגרסיביות, באופן שגרם לקשישה לאבד את שיווי המשקל והיא נפלה על מיטתה. בהמשך למתואר, הלבישה קוזמה את הקשישה בחולצה בצורה אגרסיבית ונוקשה.

למחרת, סמוך לשעה 07:00 בבוקר, התעללה קוזמה בקשישה התעללות גופנית ונפשית, וכן תקפה אותה מספר רב של פעמים, תוך שהיא גורמת לקשישה לבכות בחלק מהמקרים. בין היתר, קוזמה סטרה לקשישה פעמים רבות, בחוזקה בפניה ובראשה, דחפה אותה ואחזה בחוזקה בשערות ראשה.

בבקשת המעצר כתבה הפרקליטה שהגישה את כתב האישום, "..המשיבה, אשר בידיה הופקדה האחריות לשלומה ולביטחונה של קשישה חסר ישע, מעלה בתפקידה ובמקום לשמור ולהגן על הקשישה, תקפה אותה והתעללה בה, מבלי שהייתה לקשישה יכולת להתגונן מפני הנעשה בה. מעשיה של המשיבה מלמדים על היותה אלימה, אכזרית וחסרת גבולות, באופן המסכן את הציבור.."