שירותים מונגשים - גם לטלפון כשר

המפקחת על הבנקים תעדכן את ההוראה על מנת לתת מענה לקושי בו נתקלים לקוחות העושים שימוש במכשירים כשרים.

מיכל לוי , י"ד באב תשע"ז

חדווה בר
חדווה בר
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפקחת על הבנקים חדווה בר פרסמה היום (א') הנחיות לכלל הבנקים בישראל בכל הקשור לקבלת שירותי בנקאות על ידי אמצעי תקשורת שונים במטרה להנגיש את שירותי הבנקאות הדיגיטלית גם לציבור הלקוחות בעלי טלפונים כשרים ואף לאוכלוסיית בעלי לקויות ראייה.

זאת, בעקבות פנייתו של יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה).

בהודעת המפקחת לבנקים נאמר כי בכוונת הפיקוח על הבנקים לעדכן את ההוראה על מנת לתת מענה לקושי בו נתקלים לקוחות התאגידים הבנקאיים שעושים שימוש במכשירים ניידים החסומים לקבלת הודעות כדוגמת הטלפונים הכשרים.

בפנייתו לפיקוח על הבנקים הדגיש ח"כ מקלב כי שימוש במכשירים מסוג זה אינו מאפשר ללקוחות אלו לקבל סיסמה חד פעמית זמנית כתובה למכשיר הנייד שלהם כאמצעי אבטחה, ובכך מקשה עליהם ליהנות מהיתרונות הגלומים בקבלת שירותים בנקאיים מרחוק ללא צורך בהגעה לסניף, הקדמה הטכנולוגית חשובה אך לא בעת אשר היא מגיעה על חשבון הצרכן.

גם לקוחות מסוימים מאוכלוסיית לקויי הראיה עלולים להיתקל בקושי דומה שכן המסרון הכתוב נשלח כיום בערוץ שאינו נגיש באופן שבו מונגש אתר התאגיד הבנקאי לאוכלוסיות אלה.

על מנת להתגבר על הקושי כאמור, ולאפשר לאותם לקוחות להשתמש בגורם אימות זה לצורך אימות בגישה מרחוק, נדרשים התאגידים הבנקאיים להטמיע פתרון טכנולוגי להמרת הודעת טקסט לקול, ולאפשר ללקוח לקבל את הסיסמה גם באמצעות קול, על פי בחירתו.

מאז כניסתה לתפקיד המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר שמה למול עיניה את שיפור השירות לכלל האוכלוסיות ללא הבדל.

בר אמרה כי "הצעד עליו הכרזנו היום ינגיש את ערוצי הבנקאות הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב'טלפון כשר', וגם לאוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה. שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף בשעות הפתיחה והמתנה בתורים, וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד.

''הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול באופן שוטף להנגשת השירותים הדיגיטליים בתאגידים הבנקאיים לכלל שכבות האוכלוסייה, תוך שימת לב מיוחדת לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים", הבטיחה.