נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Emil Salman/POO

בסקר חדשות 10 שפורסם הערב (ראשון) עולה כי מצביעי הימין רואים ביו"ר הבית היהודי נפתלי בנט את היורש של ראש הממשלה, אם נתניהו יחליט שלא להתמודד בבחירות הבאות.

19% ממצביעי הימין רואים בבנט את היורש של נתניהו, 18% מעדיפים את השר לשעבר גדעון סער, והיתר - אביגדור ליברמן (14%), גלעד ארדן (9%), איילת שקד (6%) וישראל כץ (5%).

עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור לא מאמין לראש הממשלה נתניהו בנוגע לחשדות שעלו נגדו בתיקי 1000 ו-2000. על פי הסקר, 51% אינם מאמינים לראש הממשלה, לעומת 27% בלבד שמאמינים לו. 22% ענו ש"אינם יודעים".

66% מהציבור סבורים שעל נתניהו להתפטר באם יוגש נגדו כתב אישום. 21% מהציבור ענו כי נתניהו לא צריך להתפטר במקרה של אישום, ו-13% ענו כי אינם יודעים.

המחנה הלאומי עדיין מוביל

למרות החשדות נגד נתניהו, במקרה של בחירות מפת המדטים לא היתה משתנה. אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת "הליכוד" הייתה זוכה ב-27 מנדטים, "המחנה הציוני" היה זוכה ב-22 מנדטים, "יש עתיד" עומדת על 18, "הרשימה המשותפת" עם 11 מנדטים, ואילו "הבית היהודי" עומדת על 9 בלבד.

"ישראל ביתנו" מקבלת שמונה מנדטים בסקר, "כולנו" ו"יהדות התורה" זוכות בשבעה מנדטים כל אחד, מפלגת ש"ס מקבלת שישה מנדטים ומרצ עם חמישה.