לעסוק במהות. מוטי יוגב
לעסוק במהות. מוטי יוגבצילום: פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מתייחס בראיון לערוץ 7 להחלטת הבג"ץ לבטל את חוק מס על דירה שלישית.

"אני אמנם לא אוהב את התערבות הבג"ץ בחקיקת הכנסת והוא היה צריך להחזיר את הדברים לדיון הכנסת ולא להחלטתו אבל במקרה הזה הוא עשה את זה בעדינות", טוען יוגב.

לדבריו חוק מס על דירה שלישית במתכונתו הנוכחית לא היה ראוי, "החוק היה נכון רק במידה והוא היה מדורג דיפרנציאלית כפי שכל המיסויים בישראל מדורגים ולא שישוו בעל דירה של מיליון שהוא רכש לפנסיה או לבניו, לאדם שמחזיק שלוש דירות ומעלה ששוות מיליונים רבים, כל המיסוי צריך להיות דיפרנציאלי ולא אוטומטי".

ח"כ יוגב סבור שהפתרון למשבר הדיור הוא סיוע ישיר לצעירים והקטנת ההון העצמי הדרוש לרכישת דירה ראשונה, "אני חושב שהשיטות שננקטו עד היו כמו מע"מ אפס או כמו ההגרלות הן אינן שיטתיות ואינן מספיק יעילות. אני הייתי רוצה שבאותו כסף שמושקע בהנחות על קרקע או בהגרלה או שרצו להשקיע במע"מ אפס צריך לתת את הכסף הזה באופן שיטתי לכל משפחה בישראל עבור הדירה הראשונה כמענק.

״זו הבעיה המרכזית של הזוגות הצעירים ושל משפחות בישראל שכל חייהן משלמות אלפי שקלים לבעלי דירות במקום שאת אותם אלפי שקלים הן ישלמו למשכנתא של עצמם ויזכו כעבור עשרים שנה בדירה משלהם להוריש לילדיהן.

״לכן הפתרון הוא שישקיעו שלושה עד ארבעה מילארד ש"ח במענקים לזוגות צעירים, שלושים אלף ש"ח לכל צד ועוד תיעדוף של אלף ש"ח עבור כל חודש שירות בצבא או בשירות לאומי. זה ביחד עם צמצום הצורך בהון עצמי משלושים אחוז לעשרים עד עשרים וחמישה אחוז, הדבר הזה יאפשר ליותר זוגות ומשפחות שיהיה בידיהם את ההון העצמי לרכישת דירה ויחד עם כמובן היצע גדול של בינוי זה יביא למציאות שהרבה יותר משפחות בישראל יזכו לדירה משלהם".