כמו אחים. סמל נריה יעיש וסמל אליעזר בוניו
כמו אחים. סמל נריה יעיש וסמל אליעזר בוניוצילום: דו"צ

כוחות חטיבת גבעתי הוקפצו ביום רביעי האחרון בהפתעה לתרגיל חטיבתי, מספר ימים מוקדם מהצפוי.

בתרגיל לקחו חלק כוחות שונים של שריון, תותחנים, כוחות הנדסה במילואים, רוכב שמיים, יהל"ם, עוקץ ושת"פ אווירי.

התרגיל החטיבתי, אשר חלקו הראשון התקיים בצאלים, כלל תרגול של טכניקות וסוגי לוחמות אליהם נדרשים לוחמי החטיבה להיות מוכנים- לוחמה בשטח בנוי צפוף ועוד.

התרח"ט התקיים בציון שלוש שנים למבצע 'צוק איתן', והושפע רבות מלקחי המבצע. אחת ההבנות העיקריות היתה שצריך להיות מוכנים להיכנס ללחימה בהתראה קצרה, ולכן נבחנה החטיבה ביכולת שלה לבצע מעבר מהיר משגרה לחירום.

בתרגיל התאמנו זה לצד זה שני החברים הכי טובים- סמל נריה יעיש וסמל אליעזר בוניו, הם משרתים יחד באותה המחלקה של גדוד שקד של חטיבת גבעתי.

החברות ביניהם לא התחילה בצבא, שכן הם חברים טובים כבר מכיתה ד' אז למדו יחד באותו בית ספר יסודי. הם המשיכו יחד לישיבה התיכונית "שעלבים", ולמדו יחד שנה בישיבת ההסדר ברמלה.

שני החברים בחרו להתגייס שניהם לגבעתי, והתגייסו בנובמבר 2015. הם הגיעו לאותה המחלקה בטירונות, ומאז הם משרתים יחד.

נריה יעיש מספר, "אליעזר בוניו הגיע לכיתה שלי בכיתה ד'. כבר אז נהיינו חברים טובים והמשכנו יחד גם לישיבה ב'שעלבים', שהייתה על בסיס פנימייה, מכיתה ז-יב. בהמשך הגענו לישיבת רמלה, ואחרי תקופה של שנה התגייסנו ביחד לגבעתי. ההרגשה להתגייס עם חבר שהוא כמו אח שלך זאת תחושה טובה, כי אתה יודע שיש מישהו שאכפת לו ממך בדיוק כמו שאכפת לך מעצמך. ברגעי משבר יש תמיד מי שירים אותך וידאג לך, ותמיד יש מי שישמח איתך. באמת שהיום החברות הזו היא כבר קשר משפחתי וזה מדהים וכיף שיש לך חברים שאתה יודע שהם לצידך לאורך כל הדרך".