אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

תושבים חרדים המתגוררים בפרברים בניו ג'רזי מנהלים בימים אלה מאבק ציבורי בעד הרחבת העירוב הקיים כדי לאפשר להם לטלטל חפצים בשבתות.

במסגרת המאבק לשמירה על אורח החיים הדתי, מתקיים, לטענתם, מסע הסתה בתקשורת נגדם. חלק מהתגובות שהושמעו בתקשורת המקומית טומנות בחובן אלמנטים אנטישמיים.

"הם מנסים לספח קרקעות כפי שהם עושים בפלסטין הכבושה"; "אינני רוצה שהעיירה שלי תתקיים עם אנשים הדוחים הללו"; "אינני רוצה שהדברים האלו ייכנסו לעיירה שלי ויהרסו אותה", אלה הן רק חלק מהתגובות שהושמעו בתקשורת המקומית בעת האחרונה.

בשל התגובות הנזעמות של המקומיים, הורתה העירייה להסיר כמה עמודי עירוב שהוקמו לטובת התושבים החרדים. לטענת ראשי הערים, "רצועות הפלסטיק שהודבקו על העמודים הינן 'שלטים' וזוהי הפרה של התקנות המקומיות לחלוקה לאזורים", כלשונם.

סגן נשיא אגודת ישראל בארה"ב הרב חיים דוד צוויבל אמר בתגובה כי "מה שמטריד את המתנגדים לעירוב אינו נוכחותן של רצועות פלסטיק על־גבי העמודים, שכמעט ואינן ניכרות לעין, אלא צמיחתה המתמשכת של הקהילה היהודית האורתודוקסית. העובדה שרבים כל־כך מבין המתנגדים אינם טורחים כלל להסתיר את שנאתם היא בלתי נסבלת ואין להתיר תופעה כזו".