יועצו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ד"ר סבסטיאן גורקה, הזהיר אמש (שני) את צפון קוריאה שלא כדאי לה לנסות את ארה"ב, והבהיר

כי הבית הלבן תחת טראמפ אינו דומה לבית הלבן תחת הנשיא ברק אובמה. אובמה דיבר על "להוביל מאחור", אמר גורקה, אבל "כיום יש אדם שונה מאוד בתפקיד המפקד העליון" של ארה"ב.

"הם יכולים לנופף בחרבות החלודות שלהם, אבל העובדה היא שזהו משטר עריץ סדיסטי", הוסיף. גורקה התייחס להטלת הסנקציות החדשות ע"י מועצת הביטחון של האו"ם והכריז: "מאז שהבית הלבן תחת הנשיא קלינטון והנשיא אובמה אפשרו את תוכניות הנשק הגרעיני שלהם, מה שהם ניסו לעשות זה לסחוט את המערב – אבל כל זה הסתיים בסוף השבוע הזה".

המראיין, שון הניטי מ"פוקס ניוז", לא ממש השתכנע ואמר שהמצב מפחיד מאוד וכי צפון קוריאה עלולה להשתמש בנשק שלה בכדי לפגוע בדרום קוריאה או יפן.

בראיון אחר אמר שגריר ארה"ב באו"ם לשעברף ג'ון בולטון, כי להערכת מרבית המומחים, לצפון קוריאה תהיה היכולת לפגוע בערי ארה"ב עם נשק גרעיני כבר בשנה הבאה. הוא אמר שהסנקציות שהטיל האו"ם אינן שונות במהותן משורה ארוכה של סנקציות שהוטלו בעבר, ואשר לא גרמו לפיונגיאנג לחדול מפיתוח הנשק הגרעיני שלה. עד היום, העריך, מדיניות ממשל טראמפ כלפי צפון קוריאה אינה שונה באמת מזו של ממשל אובמה.

בינתיים ציטט טראמפ בציוץ ידיעה שהופיעה ברשת "פוקס ניוז", לפיה פיונגיאנג העמיסה שני טילי שיוט נגד ספינות על ספינות סיור. פרשנים העריכו כי צפון קוריאה עשויה לערוך שיגור ניסיוני של הטילים, כאזהרה לארה"ב וכהכנה ללחימה אפשרית.