בפגישה עם אלחיאני
בפגישה עם אלחיאניצילום: ללא קרדיט

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, אירח בבקעה את יו''ר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים רן קיוויתי​, את מנהל המעוף האזורי חוני נתן ואת מנהל סניף מעוף אריאל, אלי היומן, על מנת להכיר מקרוב את העסקים המקומיים.

"אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם מועצת בקעת הירדן", אמר היומן בפתח הסיור. "עסקים מקומיים רבים נעזרים בנו. לא רק כאלו שנקלעו לקשיים, אלא גם עסקים​ במצב טוב שמעוניינים לגדול ולהתרחב, באים ללמוד אצלנו כיצד לעשות זאת".

בבקעת הירדן רוב התושבים הם עצמאיים ובעלי עסקים. משרד הכלכלה באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מפעיל לרווחתם את מעוף על מנת לתת מענה בשטח לצרכים של העסקים הקטנים והבינוניים.

רן קיוויתי, ראש הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים אמר במהלך הסיור כי "בשנים האחרונות הובלנו בממשלה רפורמות משמעותיות בתחום העסקים הקטנים והבינוניים שחשוב להכיר: חוק מוסר התשלומים שמחייב גופים ציבוריים לשלם בזמן, חוק מע"מ על בסיס מזומן שמאפשר תשלום מע"מ לרשויות המס רק בעת קבלת התשלום מהלקוח, חוק פנסיה חובה לעצמאיים שעולה למדינה כ-400 מיליון שקלים בשנה מתשלומי הביטוח הלאומי ומאפשר לעצמאי לחסוך לעת זקנה ועוד.

''בנוסף, הפעלנו קרן בערבות מדינה בהיקף של כ-2.5 מיליארד ש"ח בשנה והקמנו את מערך המעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה", פירט קיוויתי.

לאחר הפגישה עם אלחיאני, המשיכו קיוויתי והיומן לסיור עסקים בבקעת הירדן, והגיעו גם למושב נתיב הגדוד. שם הם נפגשו עם חיים וסילבי אורן, אשר הקימו במקום עסק לייצור שמן ארגן מתמרים.

בעלי העסק נהנו משרותי המעוף הכוללים ייעוץ עסקי, קורסים במגוון תחומים, ואף נכנסו לתוכנית מסחר מקוון של המשרד לשוויון חברתי, בה עסקים מהפריפריה זכאים לקבל החזרי הוצאות על הקמת אתר למסחר מקוון.