צלבי קרס, אנטישמיות
צלבי קרס, אנטישמיותצילום אילוסטרציה: רויטרס

אירוע האנטישמיות בשבוע שעבר על אדמת פולין, במהלכו הוכו שני אנשי צוות המנהלה של קבוצת הכדורגל הפועל פתח תקווה על ידי 20 אנשים גלוחי ראש במה שנראה היה כמארב מתוכנן בסיום משחק האימון מול קבוצת צ'אחנוב, מעסיק את שגרירות פולין בישראל והממשל במדינה רבות.

אחרי ששלח מכתב אל שגרירות פולין בישראל בו הוא דורש שימצאו את התוקפים ויענישו אותם בחומרה, היום (שלישי) נענה ח"כ יואל רזבוזוב על ידי מגדלנה פינקוס משגרירות פולין בישראל במכתב תגובה.

"למדתי בעצב את פרטי האירוע שהביא לפציעתם של שני אנשי צוות", פתחה פינקוס את מכתבה לח"כ רזבוזוב, והוסיפה כי "המשטרה ומשרד התובע נמצאים בהליך של איסוף העובדות והראיות, זאת במטרה להביא למעצרם של יוזמי המתקפה".

עוד כתבה זו, כי "ממצאים ראשונים מהחקירה מצביעים על פעילות של חוליגנים", ולדבריה, "משרד החוץ הפולני נשאר בקשר רציף עם השגרירות הישראלית בוורשה, כולל המשטרה המקומית כדי להבהיר את הנושא".

פינקוס מהשגרירות הפולנית בישראל כתבה עוד כי הרשויות האחריות לא מוכנות להביע "שום סבלנות כלפי פעילות אלימה שכזו. במהלך עשרות השנים האחרונות, ישראל ופולין קיימו יחסים חברתיים ואסטרטגיים טובים, הקשר בין אנשינו הוא הדבר החשוב ביותר כדי להגיע לרמה כזו של שיתוף פעולה".

עוד כתבה זו כי מספר הישראלים שמבקרים במדינה מדי שנה עולה, וכי "ישראלים מוזמנים להגיע בצורה בטוחה. אסור לתת למקרה היחיד הזה להאפיל על הקשר החיובי בין המדינות והקשר שנבנה במהלך השנים".