אנטישמיות באירופה
אנטישמיות באירופהצילום: רויטרס

אנדרטה הנושאת את שמותיהם של ילדים יהודים שגורשו מצרפת למחנות ההשמדה השונים ברחבי אירופה על ידי הנאצים, הושחתה על ידי אלמונים בעיר ליון.

האנדרטה הוצבה במרכז פארק ציבורי, והיא נושאת את שמותיהם של 44 ילדים ועוד 7 מבוגרים ששולחו מהעיירה אייזיו למחנות ההשמדה השונים ברחבי אירופה, שם מצאו את מותם בתאי הגזים.

ז'אן לוי, ראש ארגון יהודי שנועד לשמר את זכרם של 44 הילדים היהודים שגורשו מאייזיו, סיפר כי האנדרטה לזכר הילדים נותצה וחוללה על ידי אלמונים. הוא הבטיח כי אנשי הארגון יבנו אותה מחדש. "אנו מזועזעים, אבל לא נוותר. אנו נבנה את האנדרטה מחדש".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס לחילול האנדרטה ואמר כי "מדובר במעשה מביש ופחדני שלא יישאר ללא עונש". גם שר הפנים הצרפתי, ג'רארד קולומב, גינה את חילול האנדרטה וכינה אותה "מעשה פחדני ונבזי".

בשנת 1987 נידון קלאוס ברבי, מפקד הגסטפו בעיר ליון בצרפת, למאסר עולם לאחר שהורשע כי עצר ושילח ילדים יהודים מהעיירה אייזיו למחנות ההשמדה באירופה. בית המשפט קבע כי בתאריך 6 באפריל 1944 הוא הורה לערוך פשיטה על בית הילדים בליון ולעצור את הילדים והמורים, על מנת לשלוח אותם למחנות ההשמדה. הוא מת מסרטן כאשר היה במעצר בבידוד בשנת 1991.