היהודים מצרפת שהשתתפו במצעד בחברון
היהודים מצרפת שהשתתפו במצעד בחברוןצילום: ההסתדרות הציונית העולמית

כאלף יהודים ממוצא צרפתי הגיעו היום (רביעי) לביקור בחברון, חלקם כבר מתוכננים לעלות לישראל.

הם קיימו מצעד דגלים בעיר האבות מישיבת שבי חברון עד מערת המכפלה דרך בית המכפלה.

את הסיור ליוו יו"ר הקואליציה,ח"כ דוד ביטן, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונות העולמית ויו"ר הליכוד העולמי, יעקב חגואל, נשיא ארגון 'ישראל לנצח', ז'ק קופר ומנכ"ל תנועת בית"ר העולמית נריה מאיר.

באירוע סיכום שנערך למרגלות מערת המכפלה אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי ""ההחלטה הבזויה של אונסק"ו אשר התעלמה לחלוטין מהאחיזה ההיסטורית של העם היהודי בעיר בה קבורים אבותינו מדגישה ומחזקת את הצורך והחשיבות של היותכם כאן".

הוא פנה למבקרי ואמר, "אין סמלי יותר מזה כדי לפנות אל חלקכם שעדיין לא השלמתם עלייה לישראל לחזור הביתה, אל הבית היחיד והאמיתי של כל היהודים. נכון, לא נוכל להבטיח ביטחון מוחלט, אך אין בית בטוח יותר ליהודים בכל העולם. זהו ביתכם האמיתי".

סגן ומו"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הליכוד העולמי, יעקב חגואל הוסיף, "אני גאה ביהודים היקרים האלה,שהגיעו לבקר את האבות שלנו. עזבו את הים באמצע הנופש ובאו להתחבר אל המקורות".

מנכ"ל תנועת בית"ר העולמית, נריה מאיר ציין כי "חברון היא לא שורש הסכסוך. חברון היא שורש האמת של זכות היהודים על ארצם. משנת 1929 ועד ימינו אנו, הבית"רים עומדים בנאמנות לדרך האבות בחברון. מכאן אנו שואבים את כוחנו להילחם על הארץ, עד אשר ציון תהיה כולה שלנו".