הרקע לרצח: נקמת דם

כתב אישום הוגש בצהריים (חמישי) לבית משפט המחוזי בבאר שבע נגד סאלם אלאטרש, תושב שבט אטרש בן 31, בגין רצח עו"ד אדם אלהוואשלה בחודש יוני השנה.

הרצח בוצע על פי כתב האישום כנקמת דם על מותו של עבדאללה אלאטרש, על רקע סכסוך בין משפחת אלאטרש לבין משפחת אלהוואשלה.

כתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט המחוזי כנגד סאמי אלאטרש, אביו של עבדאללה אלאטרש ז"ל, בגין סיוע לרצח.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אירה ויימן קריקון, עולה כי בין משפחת אלאטרש, אליה משתייך הנאשם, לבין משפחת אלהואשלה, אליה משתייך המנוח, אדם ג'ומע אלהואשלה ז"ל היה קיים סכסוך על רקע חלוקת קרקעות.

ב-15 במאי השנה, במהלך קטטה בין בני משפחת אלאטרש לבין בני משפחת אלהואשלה, שהתפתחה על רקע הסכסוך, נורה למוות עבדאללה סאמי אלאטרש.

סאלם אלאטרש, הנאשם ברצח, הוא קרוב משפחתו של עבדאללה והיה עימו ביחסי חברות קרובים. סאלם כעס על מותו של עבדאללה ז"ל, וגמל בליבו להמית את מי מבני משפחת אלהואשלה כנקמה על מותו של עבדאללה.

סאלם פנה אל סאמי עבדאללה אלאטרש, אביו של עבדאללה, והודיע לו כי בכוונתו לנקום את מותו של עבדאללה ולרצוח אחד מבני משפחת אלהואשלה.

סאלם ביקש מסאמי אלאטרש 50,000 ש"ח על מנת לרכוש באמצעותם כלי רכב ונשק שישמשו אותו לביצוע הרצח. סאמי אלאטרש הסכים, ומסר לסאלם את הסכום המבוקש.

בעקבות כך יצר סאלם קשר עם מעורבים נוספים ברצח שזהותם לא נחשפה, ויחד הם הצטיידו באקדח חצי אוטומטי וברכב. ב-12 ביוני סמוך לשעה 22:30 הגיעו שני הרוצחים, שאחד מהם הוא סאלם, לשבט אלהואשלה שבפזורת מולדה ונכנסו לחצר ביתו של עו"ד אדם אלהוואשלה, כשהאקדח ברשותם.

השניים העמידו את הרכב בפתח ביתו של אדם אלהוואשלה, ובהמשך צפרו צפירה ממושכת בצופר הרכב. לשמע הצפירה, יצא אדם אלהוואשלה מביתו, ניגש אל הרכב, והחליף אמירות שלום עם השניים.

מיד לאחר מכן אחד מהשניים ירה מהאקדח ארבע יריות לעבר ראשו ופלג גופו העליון של אדם אלהוואשלה שהתמוטט מיד, בעוד הרוצחים נמלטים מהמקום.

כתוצאה מהירי נגרם לאדם אלהוואשלה נזק חמור למוח בעקבות שלושה קליעים שחדרו לראשו וכן נגרמו לו חבלות חמורות ופציעות, והוא נפטר מפצעיו תוך זמן קצר.

כתב האישום מייחס לסאלם גם עבירה של הדחה בחקירה לאחר שהורה לחברתו, במידה וייעצר, למסור למשטרה שהוא היה אתה בעת ביצוע הרצח.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.