חנן אביטל
חנן אביטלצילום: רן כליף

סופר מוערך:

מדי שבת מתענג על ספריו של הרב שלום ארוש – 'בגן האמונה' ושאר הספרים. גדלנו באותה שכונת עוני בפתח תקווה, ולשמחתי הוא נהפך לאישיות תורנית גדולה. אפילו כתבתי עליו שיר וביצעתי אותו מול מאות אנשים בשיעור השבועי בישיבה שלו בירושלים.

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

שלמה המלך. איך אישיות שנפטרה בגיל 52 הספיקה כל כך הרבה - בנה את בית המקדש הראשון, במשך שנים הסתובב כעני ברחבי הארץ, נסע להביא את מלכת שבא, והיה גם שופט וכמובן מלך.

סרט מומלץ:

סרטי נשיונל ג'יאוגרפיק. מגיל קטן אהבתי את מקצוע הגיאוגרפיה. כשגדלתי הגשמתי את חלום עם 'פרחי ירושלים', תוך ביקור ביותר מ‑35 מדינות בעולם ועוד היד נטויה.

שלושה שירים עבריים מועדפים:

"וזוכר חסדי אבות" של קרליבך ו"אודך" של מרדכי בן דוד – במלחמת יום הכיפור הייתי שומע את השירים הללו בטייפ, ובוכה. "לצפון באהבה" של יגאל בשן, שהיה הסולן של להקת פיקוד צפון – מזכיר לי את תקופת הילדות והפריחה של כל הלהקות הצבאיות. כל המדינה שמעה וזה נכנס לנו חזק ללב. ו"אהבתיה" של שלמה ארצי – שזכה במקום הראשון של מצעד הזמר. המוזיקה של היום פחות מדברת אליי.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאתה חבר בה:

חבר פעיל בקבוצה נדירה ונפלאה של שלושים חברים שקשורים איש ברעהו: "הפרלמנט של הדר גנים". פרט למפגש הווירטואלי היומיומי עורכת הקבוצה מדי שבת בשבתו מפגש לאחר התפילה, סביב שולחנות מלאים במעדני שבת כיד המלך, מאזינים לדברי תורה, מדברים על פוליטיקה וכל מה שמעניין בעולם הזה.

מה מצחיק אותך?

הגשש החיוור. הם היו תבנית חיינו מגיל קטן, כששמענו או ראינו אותם הזדהינו עם כל מילה שלהם וזה הצחיק עד מאוד.

לאן תפנה תקציב של מיליון דולר בתחום תרבות?

לבניית מקדש מעט בשם 'אהבה ותפילה' לזכרו של היחיד בדורו – רבי שלמה קרליבך. אשריי שזכיתי לחיות ולעבוד במחיצתו שנים רבות.

בילוי מועדף:

רוב העבודה שלי היא בערבים, לכן כשאין עבודה אני איש משפחה, עם הילדים והנכדים. אין יותר כיף מזה. ואם מספיק, קצת סרטי טבע. זה מרתק אותי.

חלום מוזיקלי שאתה שואף להגשים:

היות שבמשך יותר מארבעים שנות קיומה של מקהלת 'פרחי ירושלים', המקהלה ואני הגענו לכל הפסגות שחלמתי עליהן, אין לי שאיפות. רק שהקב"ה ייתן לנו עוד ארבעים שנות שירה. הופענו עם זמרים גדולים בעולם כמו אנריקו מסיאס, פטריק ברואל, ניל דיאמונד, שימי תבורי, יהורם גאון, שלומי שבת ועוד.

איזה זמר היית רוצה שיצטרף למקהלה?

הייתי שמח לשתף פעולה עם חנן בן ארי, היום אחד הזמרים הטובים בארץ בעיניי. הסגנון שלו מתאים לנו. אם הוא יזמין אותנו להקליט איתו שיר – זה יהיה גדול.