שדרוג לא חייב להיות יקר
שדרוג לא חייב להיות יקרצילום: ניצי אילן

ישנה נטייה לחשוב שכדי לערוך שינוי עיצובי בבית צריך בהכרח להחליף לריהוט יקר, לשנות את הסגנון הכללי, לשבור קירות ופעולות נוספות הכרוכות הוצאות מרובות. לעתים גם לאחר שיפוץ, מעבר או בנייה, החללים נראים חסרי ייחוד, לא לבושים או לא אסופים מבחינה עיצובית, על אף הבחירות וההוצאות הרבות שכבר נעשו. הבשורה הטובה היא שאפשר בהחלט להגיע לבית משודרג ומסוגנן גם בתקציב מוגבל, ואפילו מזערי. זה רק עניין של מחשבה יצירתית ומעט טעם טוב.

כמה כללי אצבע

לפעמים הפתרון אינו קנייה, אלא להפך - סינון רהיטים שמכבידים על החלל. רהיט בעל פרופורציה לא נכונה יחסית לחלל, או במיקום לא אופטימלי, יכול לגרום לתקיעות של כל העיצוב והארגון. נסו למקם רהיטים מרכזיים בזוויות שונות ואפילו בלתי צפויות, וראו כיצד זה משפיע על ההתנהלות והנראות בחלל. תופתעו לגלות כי לעתים קרובות די בשינוי כזה בשביל לחסוך אפילו עשרות ומאות אלפי שקלים על שיפוץ או מעבר דירה.

וילון על כל חלון

לא תאמינו כמה וילון יכול לעזור לחלל להיראות לבוש וביתי, גם בחללים בלתי צפויים כמו חדר שירות או חדר אמבטיה. בוחרים בווילון נעים ומשמח שלא יכביד על החלל אלא יפתח אותו ויעניק לו בהירות וביתיות. למראה ייחודי אפשר לבחור בד אהוב בחנות בדים ובעזרת מכפלת פשוטה להפוך אותו לווילון לתפארת.

שטיח

לשטיח יש כמה תפקידים בחלל: הלבשה, תיחום אזור, הענקת רכות, נתינת כתם צבע, ספיגת קולות ומניעת הד בבית. שטיח הוא דרך קלה לתחום חלל לשימוש מסוים, ותמיד מזמין גדולים וקטנים לשבת עליו.

שיטת האיסוף

אל תתפתו לקנות הכול בחנות אחת וביום אחד. סטיילינג של בית דורש זמן וסבלנות. קניית כל הפריטים בחנות אחת תגרום לביתכם להיראות מלאכותי. חיו קצת בבית, לקטו חפצים אהובים ממקומות שונים ואף בסגנונות שונים לפי טעמכם האישי. בית שתאהבו, ושהושקעו בו זמן ומחשבה, יהיה הבית הכי יפה בעיניכם.

הרמוניה

גם בשיטת האיסוף חשוב לשמור על הרמוניה, הרמוניה בין צבעים, מרקמים ופרופורציות. אם אתן בעלות תעוזה ובורכתן בטעם משובח - לכו על זה, סמכו על לבכן או על יועצת שאתן סומכות עליה בענייני שילובים וצבעים. אם אתן קצת חסרות ביטחון בתחום הזה, התחילו בניטרלי והוסיפו לאט לאט כתמי צבע קטנים ולא מזיקים, עד שייבנה לנגד עיניכן ממש הסגנון שחיפשתן.

תשומת לב לתאורה

בית מעוצב ויפה לעולם לא יהיה שלם בלי תאורה מסודרת. יש להשקיע בכך זמן, כסף ומחשבה. אני תמיד ממליצה להכניס את סעיף התאורה כסעיף חובה בתקציב, העיקר לא להשאיר נורות חשופות משתלשלות. ישנם אהילים וגופי תאורה רבים שאפשר להכין לבד בהשקעה מועטה ובתוצאה מרהיבה. גם חנויות התאורה היום מציעות מגוון רחב של מחירים שמתאימים לכל כיס.

פריט ייחודי

לעיצוב עם קריצה ניתן להציב פריט אחד אקסטרווגנטי או בלתי צפוי לקישוט, מה שיעניק לחלל מראה ייחודי וסגנון מיידי.

צבע וטקסטורה

חלל יכול להשתנות שינוי דרמטי בעזרת צבע או טקסטורה. צבע חדש ומפתיע לקיר או לחדר כולו או הדבקת טפט יכולים לחולל פלאים ולהלביש חדר. גם רהיט כבד או גדול בחלל יוכל להשתנות ולשנות עמו את החלל כאשר ייצבע בצבע מרענן או חדשני.

אביזרים קטנים וטקסטיל

את חדר האמבטיה או המטבח, שהם חללים שיקר לשפץ אותם, ניתן לשדרג ולעדן בעזרת כלים נאים ומגבות יפות. זה נכון לגבי כל חדר - כיסוי מיטה, אביזרים ונגיעות קלות יכולים בהחלט ליצור אוירה חדשה בחדר שעיצובו לא מאוחד או לא מיוחד.

חזיתות

אם רוצים בכל זאת לשפץ מטבח או חדר אמבטיה, יש דרך זולה להתחיל: להחליף חזיתות ארונות במקום את כל המטבח או ארונות האמבטיה, בחזיתות מחומר אחר או בצבע אחר. בתוספת ידיות מתאימות ורעננות תתפלאו עד כמה זה ישנה את העיצוב בבת אחת.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי