שר התקשורת, איוב קרא, החל במהלכים לסגירת משרדי אל ג'זירה בארץ בשל תמיכת הרשת והמדינה שמאחוריה, קטר, בטרור. שוחחנו עם מי שהתראיין לא פעם בתכניות הרשת, המזרחן ד"ר מרדכי קידר.

בראשית השיחה עמו נשאל קידר אם אכן הרשת מעודדת טרור, והמענה מבחינתו הוא בהחלט חיובי.

לדבריו "ערוץ אל-ג'זירה מנהל ג'יהאד, כהגדרת עצמו, נגד השליטים הערבים, נגד ישראל, נגד ארה"ב והמערב ונגד המערביות שחודרת לחברות האיסלאמיות, כשהמטרה היא של הקמפיין היא קידום האחים המוסלמים בכל מקום, עזה, יו"ש, האחים המוסלמים במצרים, בירדן וכו'".

עוד הוא מעיר ומציין כי בעיני אל-ג'זירה על אף שארגוני החמאס החיזבאללה ואחרים נחשבים בעולם כארגוני טרור, בעיני הרשת ואנשיו מדובר בלוחמי שחרור וחופש.

באשר לקביעתו ולפיה הרשת מנהלת למעשה ג'יהאד הוא מספר כי "השייח' יוסוף קרדאווי, מי שעיצב את הרעיון של קטאר בשנים האחרונות ומתוך כך את אל-ג'זירה, אמר ש'כל אדם צריך לצאת לג'יהאד בדרכו שלו כמו שאתם עושים באל ג'זירה'. מדובר באיש שהפך את קטאר למדינה של האחים המוסלמים".

על יחסי הרשת עם העולם הערבי הסוני, אומר ד"ר קידר: "זהו ערוץ שכל תכליתו לעורר מדנים ומלחמות פנימיות בעולם הערבי, ולכן רבים מאוד בעולם המערבי מאשימים את הרשת בהדלקת הגפרור של 'האביב הערבי'".

"לפני כחודשיים פתחו חמש מדינות קואליציה סוניות במסכת סנקציות על קטר כמו לא לטוס בשמיהן ודרישות לסגור את אל ג'זירה, אבל לקטארים יש חברים כמו איראן וטורקיה, יש להם הרבה כסף, ולכן שני הצדדים שורדים", אומר קידר וכשהוא מתאר את יחסי המדינות עצמן לרשת הוא מציין: "בסעודיה לא הייתה להם רשות מעולם לעבוד. במצרים מדי פעם סוגרים ופותחים. לאחרונה אל-ג'זירה סגרה ערוץ מיוחד למצרים שעסק בקידום האחים המוסלמי ועמד מאחורי מורסי כשהיה נשיא. הם סגרו את הערוץ אחרי שעשו צרות לא-סיסי ואנשיו".

על צעדיו של שר התקשורת, איוב קרא, אומר ד"ר קידר כי "לא רק שהוא צודק, אלא שזה מאוחר מדי. אני צועק כבר שנים, עם הגילוי הנאות שאני מתראיין שם, שצריך לסגור את המשרד שלהם בירושלים ושינהלו את הג'יהאד שלהם מבחוץ".

"הם שולחים את הכתב שלהם לשערי הכנסת. הוא עומד שם כשהכנסת מאחוריו ומשמיץ את ישראל עם שקרים. התמונה של הכתב שמדבר כשהכנסת מאחוריו נותנת הרבה אמינות לדברים. הצופה רואה אותו כמי שנמצא בירושלים", אומר קידר.

כשהוא מתבקש לתת דוגמאות לאופן בו מחזקת רשת אל-ג'זירה את הטרור הוא מוסיף: "ב'צוק איתן' ובסיבובים הקודמים בעזה, כשהדבר קורה הם משעבדים את כל השידור שלהם למה שקורה שם, למסכנים והנדכאים בעזה. זו יצירת תמונה שכאילו ישראל תוקפת את עזה ללא סיבה. דוגמא נוספת וקצת מורכבת יותר היא הדוגמא של טדי כץ שכתב כזכור עבודת B.A. והמציא בה טבח שעשו לטענתו חיילי חטיבת אלכסנדרוני.

''תבעו אותו חיילי החטיבה וטענו שהיה קרב קטן ובוודאי שלא טבח ואכן זכו בבית משפט והוא אולץ לשלם על דיבה. באל-ג'יזרה מראיינים אותו על הטבח כשגם המראיין וגם טדי כץ יודעים שהדבר הוכח כדיבה".

בסיכומם של הדברים מזכיר ד"ר קידר את דבריו של הבכיר הפלשתיני שעומד מאחורי הראיונות שבהם הוא עצמו הופיע בשידורי הרשת, ובדברים אלה סיפר הבכיר כי כאשר הוא מראיין ישראלי הוא רואה בו טרף ומטרת הריאיון היא לטרוף אותו בשידור. באותה הזדמנות ציין אותו אדם כי מקרה אחד קשה היה לו כאשר התראיין אצלו מרדכי קידר שטען טענות על מנהגיהם הברבריים של המוסלמים.

למעשה מדבריו אלה של אותו בכיר עולה כי אין כל טעם ותכלית בראיונות של ישראליים הנכנסים לאולפני הרשת ונתקלים במראיין שנוהג בהם כטרף ומבקש להגחיך אותם ואת הישראליים כולם.

נזכיר כי כבר כעת מבהירים באל-ג'זירה כי בכוונתם יהיה לעתור לבית המשפט נגד צעדיו של שר התקשורת כלפיהם. ד"ר קידר מטיל ספק אם יוכלו לעשות כן מאחר וספק אם כערוץ תקשורת זר הם בעלי מעמד משפטי בארץ. לעומת זאת הוא מעריך כי ניתן יהיה כעת לחייב אותם לעמוד בכללי איזון מינימאליים אם ירצו להגיע להסדר מול מדינת ישראל להמשך שידור מהארץ.