טילים בין-יבשתיים בצפון קוריאה
טילים בין-יבשתיים בצפון קוריאהצילום: רויטרס

סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה, KCNA, דיווחה היום (חמישי) כי בתוך ימים ספורים יציגו ראשי הצבא תוכנית לשיגור ארבעה טילים על האי גואם, שם נמצאים בסיסי צבא ארה"ב.

"הרקטות מסוג הוואסונג-12 שישוגרו על ידי צבא העם הקוריאני יחצו את השמיים מעל המחוזות שימאני, הירושימה וקויצ'י ביפן. הם יטוסו מרחק של 3356 ק"מ במהירות של 1065 שניות ויפגעו במים במרחק של 30-40 ק"מ מחופי גואם" נמסר בהודעת סוכנות הידיעות הקוריאנית.

מפקד הכוחות האסטרטגיים של צפון קוריאה, הגנרל קים ראק גיום, צוטט כאשר הוא טוען כי "דו שיח אינו אפשרי עם אדם כזה שיצא מדעתו, ורק הפעלת כוח מוחלט יכולה לעבוד מולו", אמר גיום.

הוא גם התייחס לאיומיו של טראמפ כי ארה"ב תפעיל מול צפון קוריאה "אש וזעם שהעולם לא ראה עד היום" ואמר בתגובה כי "טראמפ פלט שטויות על אש וזעם. הוא אינו מבין את המצב החמור שמתמשך. זה בהחלט עולה על העצבים על אנשי הארטילריה של הוואסונג-12 של צפון קוריאה".

מושל האי גואם, אדי קלבו, אמר כי לדעתו האיומים של צפון קוריאה נובעים מ"עמדה של פחד" והוסיף כי אינו חושש ממתקפה קרובה של פיונגיאנג. "צפון קוריאה אוהבת להפתיע ולהיות בלתי צפויה. כעת הם משדרים את המכה הקרובה שלהם, מה שאומר כי הם אינם רוצים אי הבנות. אני חושב שזו עמדה של פחד", אמר קלבו.

ביפן התייחסו לאיומים של צפון קוריאה כי הטילים שישוגרו יעברו מעל שטחה, ושר ההגנה היפני איטונורי אונודרה, אמר כי "שיגור טילים כזה יהווה איום על קיומה של יפן, ולכן יש לנו את הזכות ליירט את הטילים בעזרת מערכות ההגנה מפני טילים שלנו".

גם בדרום קוריאה התייחסו לאיום החדש ודובר הצבא הודיע כי "אם צפון קוריאה תבצע פרובוקציה בניגוד לאזהרה החמורה של הצבא שלנו, היא תיתקל בתגובה החזקה והנחושה של הצבא שלנו ושל הברית של ארה"ב ודרום קוריאה" אמר דובר צבא הדרום, רו ג'אה-צ'יאון.