דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

האיומים ההדדיים מצד ארה"ב וצפון קוריאה המשיכו גם בסוף השבוע. הנשיא טראמפ שיגר ביום שישי איום ישיר בציוץ בטוויטר שלו כלפי צפון קוריאה.

"הפתרונות הצבאיים שלנו כבר נמצאים במלואם במקום, טעונים ונעולים, למקרה וצפון קוריאה לא תנהג בחוכמה. אני מקווה כי קים ג'ונג און ינהג בצורה אחרת" צייץ טראמפ. לאחר מכן הוא החריף את הטון ואיים כי אם צפון קוריאה תממש את איומה לשגר טילים אל האי גואם, ארה"ב תפעיל את כל האמצעים נגד משטרו של קים ג'ונג און. "אם הוא יבצע מעשה שקשור לגואם או לכל שטח אמריקאי אחר, הוא יתחרט על כך מהר מאוד. אני מקווה שהם מבינים את הרצינות של דבריי". אמר טראמפ.

גם בצפון קוריאה המשיכו לשגר איומים כלפי ארה"ב וטענו כי "אנו יכולים להפוך את אמריקה לאפר בכל רגע".

בינתיים מנסות מדינות בעולם להרגיע את המתיחות. נשיא סין שי ג'ינגפנג התקשר לטראמפ בסוף השבוע ודחק בו להרגיע את הטון והאיומים ההדדיים עם צפון קוריאה. בהודעה שמסר הבית הלבן נמסר כי שני הנשיאים גם הסכימו כי על חצי האי הקוריאני להיות מפורז מנשק גרעיני. "בשלב זה, כל הצדדים הרלוונטיים חייים לשמור על איפוק ולהימנע ממעשים או מילים שיסלימו את המתחים בחצי האי הקוריאני" אמר ג'ינפינג.

גם ברוסיה הביעו דאגה מהמתיחות בחצי האי הקוריאני ואמרו כי הם פועלים למנוע התלקחות אפשרית. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי "הסיכון להתלקחות הוא גבוה מאוד, בהתחשב ברטוריקה המתלהמת. אנו שומעים איומים ישירים על שימוש בכוח.

ארה"ב מאיימת במכת מנע, בעוד צפון קוריאה מאיימת להנחית טילים על בסיסי צבא ארה"ב באי גואם. אנו נעשה הכל על מנת למנוע התלקחות כזו", אמר לברוב.

לאחר מכן הוא פירט על תוכנית המתגבשת ברוסיה לסיום המתיחות. "על פי מתווה שגיבשנו עם סין, ארה"ב צפון קוריאה תקפיא את ניסויי הטילים שלה, בעוד ארה"ב ודרום קוריאה יבטלו תרגילים רחבי היקף שתיכננו. אם ההקפאה הכפולה הזו תתרחש, אנו יכולים לחתום על מסמך שיכבד את הריבונות של כל אחד מהצדדים המעורבים", אמר לברוב.