שחקני נס ציונה חוגגים את העלייה
שחקני נס ציונה חוגגים את העלייהצילום: באדיבות איגוד הכדורסל

אחרי ששבו בתום עונה אחת אל ליגת העל בכדורסל בחזרה, הודיעה הערב (מוצאי שבת) עירוני נס ציונה על סיום החתמת השחקנים הזרים לעונת 2017/18 בכדורסל הישראלי.

הכתומים מנס ציונה שהחתימו רק לאחרונה את דקוואן קוק, מי שזכה ב-2009 בתחרות השלשות של האולסטאר בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA ושיחק באוקלהומה סיטי, איתה הגיע לסדרת הגמר ב-2012, בה הפסידו למיאמי היט, החתימה זר מסקרן נוסף שהחזיק גם הוא בחוזה באוקלהומה סיטי - הניגרי טאליב זאנה.

זאנה, בן ה-26 שמתנשא לגובה 2.06 ומשחק בעמדת הפורוורד-סנטר, מגיע עם תואר אירופי בו זכה לאחרונה עם קבוצתו הצרפתית נאנטר - אליפות היורופקאפ האירופי.

למעשה, העונה האחרונה של הניגרי בצרפת הייתה הראשונה שלו באירופה, כשזה זכה עם הצרפתים גם בגביע המקומי.

לזאנה יש עבר משותף עם לא מעט שחקנים שעברו ועדיין משחקים בליגה הישראלית, כששיתף פעולה בין היתר עם גילברט בראון ששיחק בעירוני נהריה, ג'יי.ג'יי מור ששיחק אשתקד במכבי ראשל"צ וברד וונאמייקר מדארושפאקה אותה מאמן דייויד בלאט הישראלי.

לאחר שלא הצליחה להיבחר בדראפט 2014, השיג הניגרי המצויין חוזה באוקלהומה סיטי, כשזו שלחה אותו לקבוצת ליגת הפיתוח שלה, אוקלהומה סיטי בלו. בעונה השניה שלו במדי קבוצת הבת של הת'אנדר, קלע זאנה 14.1 נקודות, אסף 10.1 ריבאונדים ומסר 1.1 אסיסטים בממוצע למשחק.

בעונה שעברה העמיד זאנה ממוצעים של 7.8 נקודות ו-3.6 ריבאונדים בליגה הצרפתית, ובאירופה רשם ממוצעים של 5.9 נקודות ו-3.2 ריבאונדים למשחק. בדרך לזכיה במפעל היורופקאפ, גבר זאנה יחד עם נאנטר הצרפתית פעמיים על בני הרצליה בשלב הבתים השני.