מסעוד שוג'אי במדי נבחרת אירן מול דרום קוריאה
מסעוד שוג'אי במדי נבחרת אירן מול דרום קוריאהצילום: רויטרס

האיראנים התקפלו. אחרי שכבר הודיעו כי השעו את צמד שחקני נבחרתם, מסעוד שוג'אי ואחסן חאג'ספי מייצוגם בנבחרת הלאומית שלהם ובמונדיאל 2018 הקרוב שיתקיים ברוסיה, חזרו בהם היום (ראשון) ראשי התאחדות הכדורגל האיראנית כשלחץ ציבורי גדול גרם להם להשיב את קפטן הנבחרת וחברו לקבוצת פאניוניוס היוונית לסגל הנבחרת.

כזכור, צמד השחקנים האיראנים הושעו מהנבחרת הלאומית במדינתם לאחר שלקחו חלק במסגרת משחק הגומלין של הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית מול מכבי תל אביב הישראלית. במדינה האיסלאמית הקיצונית לא אהבו בלשון המעטה את השתתפותם של השניים מול הקבוצה הישראלית שכן לטענת ראשי ההתאחדות דבר זה נתן לגיטימציה לקיומה של ישראל, מה עוד שהתוצאה לבסוף הייתה ניצחון לתל אביבים.

בעוד בישראל הנושא מעט שכך ונרגע, לאחר שאלה סירבו להגיע למשחק הראשון שהתקיים בישראל בשל שיקולים פוליטיים, באיראן הנושא היה לסדר היום המרכזי וברשתות החברתיות התחילה מהפכה של ממש.

המוני אוהדים ואזרחים החלו להציף את עמודי הפייסבוק במדינה וחשבונות הטוויטר של ראשיה, כשפתחו במעין עצומה אינטרנטית שכותרתה הייתה 'שחררו את השניים'.

לטענת אוהדים רבים, לצמד השחקנים האיראנים לא נותרה ברירה אלא לקחת חלק במשחק מול הציונים, כשאלה הוכרחו זאת על ידי קבוצתם שקיוותה להפעיל לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, דבר שלא עלה בידם.

לא רק אוהדים דרשו את החזרתם של צמד השחקנים האיראניים למדי הנבחרת הלאומית, גם שחקני עבר והווה רבים במדינה דרשו את החזרת השניים ודרשו שלא לערב פוליטיקה בספורט. סארדר אצמון, ג'האנבחש שבעצמו החרים משחק מול מכבי ת"א לפני שנה, מהדי טארמי, פארהד מאג'ידי ועלי קארימי ששיחק בבאיירן מינכן וכיום מאמן את נאפט טהראן.

כאמור היום הוחזרו השניים מהשעייתם, כשבמכתב רשמי ששיגרו לארגון הכדורגל פיפ"א, כתב נשיא ההתאחדות האיראנית כי לבסוף הוחלט שהשניים לא יושעו. המכתב של האיראני נשלח בתגובה לבקשת הבהרה שפיפ"א העבירה להתאחדות לאחר פרשת השניים.