כל אחד יכול
כל אחד יכולצילום: שאטרסטוק

מה שיפה ומשמח ביצירה הוא שהיא לעולם לא נגמרת. תמיד יהיה עוד חומר אחד שלא עבדתי איתו, עוד שימוש נוסף לחפץ שיפתיע, עוד ניסיונות, טעיות, תהיות, השראה ולמידה.

הפרויקט הבא התחיל מאופנה ששולטת כבר זמן מה כמעט בכל תחומי העיצוב, בהלבשת הבית, בתאורה, בעיצוב חללים מסחריים ופרטיים: בטון חשוף. מה שפעם היה רק חומר גלם גס, שבלית ברירה ומטעמים הנדסיים של חוזק וגמישות בעבודה השתמשו בו לבניית כל דבר, הפך לחומר מעצב מלכתחילה.

בעבר התאמצו מאוד להסתיר אותו: ריצוף על הרצפה, טיח על הקירות והתקרות, גבס וצבע. אבל היום כל חלל מעוצב למשעי יתהדר בפיסת בטון חשוף לתפארת.

האופנה הזאת גלשה גם אל תחום הלבשת הבית, והיום מייצרים מנורות, כיסאות, שולחנות ומשטחי עבודה שלמים פשוט מבטון טבעי מוחלק.

כמה משמח לדעת שאת הטרנד הזה קל מאוד וגם זול להכין בבית, בלי ניסיון קודם ואפילו בלי כלים משוכללים. אנחנו עובדים אמנם עם צמנט, שהוא ערבוב של מלט ומים, ובלי החצץ שהוא מרכיב מחזק בבטון, אבל כך נקבל עבודות חלקות ויפות גם בלי מאמצי החלקה כלשהם.

את החומר (מלט) קונים בשקלים בודדים בחנויות לחומרי בניין ופרזול. אפשר אפילו לבחור בין אפור שיעניק מראה תעשייתי יותר, ללבן שייתן מראה רך וחמים יותר.

שולחן צד

מה צריך?

2 ק״ג מלט (או יותר, אם הדלי גדול)

מים

מקל מטאטא מנוסר לארבעה חלקים שווים

דלי פשוט

ספריי שמן

איך מכינים?

במכל גדול מתחילים לערבב מלט ומים. מוסיפים מים בהדרגה, כל פעם קצת, ובוחשים בחוזקה עד שמתקבלת תערובת סמיכה אך נוזלית (דומה לבלילת פנקייק).

בעזרת ספריי השמן משמנים את דפנות הדלי, ושופכים לתוכו את התערובת.

לאחר כעשרים דקות, כשהתערובת מסמיכה מעט, נועצים את רגלי העץ בתוך התערובת שבדלי, אבל לא עד הסוף כדי שלא ייראו בחלק העליון של השולחן. משעינים אותן על הדפנות בצורה סימטרית ככל האפשר.

מייבשים כעשרים שעות.

מוציאים בזהירות מהדלי.

צובעים או מציירים על שולחן הצד כרצונכם.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי