יהודה גליק
יהודה גליקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) יעביר מחר (שני) את לשכתו לרחבת שער השבטים בכניסה להר הבית, המקום שממנו נכנסו הצנחנים במלחמת ששת הימים לקריאת "הר הבית בידנו".

לשכתו של גליק תעבור לרחבה למשך יום אחד, כמחאה על כך שמזה שנה וחצי ראש הממשלה מסרב לאפשר לחברי הכנסת והשרים להיכנס להר הבית.

"החלטת ראש הממשלה מנוגדת לחוק ומנוגדת להתחייבותו שלו לבג"ץ ועל כן אפעל במלוא הנחישות עד שהר הבית ייפתח גם לחברי כנסת", אמר גליק.

לפני כשבועיים תקף רבה הספרדי של ירושלים הרב שלמה עמאר את היהודים העולים להר הבית. במכתב שפרסם על רקע העובדה שיהודים רבים עלו להר בתשעה באב כתב הרב "יש בדורנו אנשים שהלהיטות באהבת ארץ ישראל מעבירה אותם על דעתם עד שקל בעיניהם לעבור עבירה כל כך חמורה שיש בה חשש איסור כרת והעיקר שלא להרפות אחיזתנו במקום המקודש ביותר לעם ישראל".

בדבריו הסביר הרב עמאר כי הניסיון להבטיח אחיזתנו בארץ ישראל באמצעות עלייה להר הבית רק מרחיק אותנו ממנה. "העבירה החמורה הזו לא רק שלא תועיל אלא אף עלולה להרחיק ח"ו".

הרב סיפר כי הצטער לשמוע על עליית היהודים להר במהלך תשעה באב והבהיר שוב כי מדובר באיסור הלכתי חמור. "אסור באיסור חמור לעלות להר הבית ועלולים להיכשל באיסור כרת רחמנא ליצלן. ושומר נפשו יסור וירחק".