הפגנת פעילי ימין בכניסה לירושלים

שופטת בית המשפט השלום בירושלים דנה לקח כהן נעתרה לבקשתו של עורך הדין איתמר בן גביר, וקיימה דיון לילי בשאלת מעצרן של שלוש בנות קטינות שנעצרו אמש, לאחר שקיימו הפגנה בכניסה לירושלים.

המשטרה טענה כי הן חסמו כביש ותקפו שוטרים בעת מעצרן וקצין משטרה הודיע לבנות, אחת מהן בת 13, כי הן יעצרו למשך הלילה במגרש הרוסים בירושלים.

בן גביר הגיש בצעד חריג בקשה דחופה לקיום דיון בבית המשפט, ואכן בשעת לילה מאוחרת, החליטה השופטת דנה לקח כהן לקיים דיון הנחשב חריג ביותר.

במהלך הדיון, הודיעה המשטרה כי יש חומרים נגד הבנות שהן חסמו כביש ותקפו שוטרים בעת מעצרן אך מנגד בן גביר הגיש סרטון בו מתועד המעצר ונראה כי מי שנקט באלימות מיותרת הייתה דווקא המשטרה.

השופטת לקח כהן קבעה בהחלטתה כי החליטה לקיים דיון לילה בין בשים לב לגילה של הילדה בת ה-13 ורצונה של השופטת שלא תיגרם לילדה טראומה.

השופטת קבעה כי עיינה בחומר הכתוב וגם בסרטון ואמנם לא ניתן לשלול כי השוטר נשרט במהלך המעצר, אך יחד עם זאת קבעה כי, "מהסרטון עולה כי לא מדובר בהתנגדות אלימה למעצר, וכי ייתכן והשריטות נגרמו עקב פעולת האיזוק בעוד אחת הנערות זזה עם ידיה. מכל מקום התרשמתי כי מדובר ברף אלימות פיזית נמוך באופן שאינו מצדיק להבדיל בין אביטל לבין שתי הקטינות האחרות מבחינת רמת הסיכון ועוצמת העילה".

לאור כל אלה הורתה השופטת לקח כהן לשחרר את הבנות ממעצרן אך השיתה עליהן תנאים ולפיהם נאסר עליהם להשתתף בהפגנות למשך חודש והן יפקידו עד צהריי היום סך של חמש מאות ש"ח.

עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה, "אני שמח שבית המשפט נעתר לבקשתי החריגה וקיים דיון לילי, המדובר בילדות קטינות אחת מהן צעירה מאוד וטוב עשה בית המשפט שמנע מהן טראומה של מעצר. יחד עם זאת, עצם המעצר לדעתי לא היה מוצדק ולא היה לו כל מקום, במדינה דמוקרטית מותר למחות ולהפגין, ודין המפגינות בירושלים כדין המפגינים בפתח תקווה.

''לא שמענו כי המשטרה עוצרת בפתח תקווה מפגינים מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה ודאי לא בנות קטינות, ועצם המחשבה להחזיק ילדה בת 13 במעצר ללילה רק בגלל שלפי טענת המשטרה חסמה כביש, היא מחשבה בעייתית שמוכיחה כי המשטרה לא שוקלת את השיקולים הראויים והמקצועיים כאשר מדובר במפגינות שכל שביקשו הוא למחות נגד הגבלות מנהליות".