שוויץ
שוויץצילום: אייסטוק

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה הערב (שני) בזעזוע לשלטים שנתלו במלון דירות בשוויץ, ובהם נכתב כי המבקרים היהודים צריכים להתקלח לפני כניסתם לבריכת המלון.

חוטובלי אמרה כי מדובר ב''גילוי אנטישמי מהסוג הרע והמכוער ביותר''. סגנית השר שוחחה עם שגריר ישראל בשוויץ יעקב קידר שעדכן אותה בפרטים ומסר כי השלטים כבר הוסרו. השגריר יפנה למשרד החוץ השוויצרי בבקשה לגינוי.

לדברי חוטובלי יש למצות את הדין עם האישה שתלתה את השלטים, ולא להסתפק בהסרתם. "גילויי אנטישמיות באירופה לא פסקו לצערנו, ויש לדאוג לכך שבמקרים כאלה הענישה תייצר הרתעה אפקטיבית למי שעדיין מקנן בו החיידק האנטישמי".

יעקב חגואל, סגן יו"ר ההסתדרות הציונות העולמית וראש המחלקה למאבק באנטישמיות, אמר כי "בימים אלו כשאנו מציינים 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל בשוויץ, אסור לתת לאנטישמים להרים ראש. אני רואה בחומרה שלטים מסוג זה".

כאמור, כפי שדווח מוקדם יותר היום, משפחה חרדית מישראל שהזמינה מלון בעיירת הנופש ארוזה שבשווייץ נדהמה לגלות כי ברחבי המתחם הוצבו מספר שלטים אנטישמיים המופנים במיוחד למבקרים היהודים.

"לאורחינו היהודים: נא להתקלח לפני שאתם נכנסים לבריכה וגם אחרי שאתם שוחים", נכתב בשלט שנתלה בכניסה לבריכת המלון. "אם תפרו את ההוראות, אאלץ לסגור בפניכם את הגישה לבריכה. תודה רבה על ההבנה, רות תומאן".

אבי המשפחה סיפר בשיחה עם חדשות 2 כי לאחר שהתמקמו במלון הבחינו בשלט על המקרר של המלון ובו צוין כי האורחים היהודים במלון מוגבלים בשימוש בו. "לאורחינו היהודים: אתם רשאים לגשת למקרר רק בשעות הבאות: 10:00-11:00 בבוקר ו-16:30-17:30 בערב", נכתב בשלט. "אני מקווה שתבינו שהצוות שלנו לא אוהב שמטרידים אותם כל פעם".

"היינו בשוק", שחזר אבי המשפחה. "אף אחד לא ניגש אליה כי לא רצינו לפתוח בעימות, אבל יום אחרי זה פתאום הגיעה המודעה בכניסה לבריכה שהייתה בכלל מפחידה".