אברהם ליפשיץ
אברהם ליפשיץצילום: יח"צ

משרד החינוך פרסם אתמול רשימה של 700 בתי ספר המצטיינים בישראל לשנת תשע"ז ומהם עולה כי שליש מבתי הספר ברשימה שייכים לזרם הממלכתי דתי.

מאות תיכונים מצטיינים נבחרים מדי שנה לפי היבטים נרחבים בעשייה הבית ספרית, וכולל פרמטרים כמו מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות ואחוז ההצטיינות במבחני הבגרות.

ברשימת בתי הספר המצטיינים ניתן למצוא בין היתר מוסדות חינוך השייכים לחינוך הממלכתי דתי כמו אולפנת צביה מעלות, ישיבת נחלים, אולפנת חורב, אולפנת בני עקיבא מודיעין, אמי"ת ירושלים, אולפנת צביה כוכב יעקב, ישיבת אלוני הבשן, אולפנת צביה חיפה, אולפנת נווה דקלים ועוד.

ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד ציין כי "אני גאה שהעבודה האינטנסיבית של צוותי המורים והפיקוח לצד הטמעת הלמידה המשמעותית מבלי להניח לרגע את העולם הערכי והציוני נתנו את התוצאות הנפלאות הללו ואין ספק שזה גורם למוסדות החמ"ד להוביל את רשימת בתי הספר הטובים של ישראל.

אנו מלווים את צוותי ההוראה באופן מקצועי ורואים את חובנו למצות את יכולתו של כל תלמיד למקום הגבוה ביותר אליו הוא יכול להגיע. בנינו מתווה עבודה שיטתי ומסודר ורואים את התוצאות בשטח. בשנים האחרונות הישגי החמ"ד קפצו כמעט בכל שנה. זה בא לידי ביטוי במעקב יותר אינטנסיבי אחרי התלמידים, ליווי מתקשים, רכזים פדגוגיים בתוך בתי הספר ויותר השתלמויות למורים".