אתם חלק מרעיון גדול - הרעיון הציוני

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיע היום (שלישי) לטקס קבלת הפנים ל 233 עולים חדשים מצפון אמריקה שהגיעו לישראל בטיסה מיוחדת של ארגון 'נפש בנפש'.

בקרב העולים: זוגות צעירים, תינוקות, מבוגרים וכ- 70 צעירים וצעירות שהחליטו לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל ולשירות הלאומי ולהצטרף ל 3000 החיילים הבודדים שכבר משרתים בצה"ל. העולים שהגיעו היום לישראל יצטרפו לקרוב ל- 2,000 עולים שיגיעו במהלך הקיץ שהחליטו לעלות לישראל.

לפיד פגש וברך את העולים בטקס קבלת הפנים בנתב"ג וברך אותם על ההחלטה לעלות לישראל ולהיות חלק מהרעיון הציוני.

"אנחנו 'העם הנבחר'. אנשים רבים טועים לחשוב שמדובר בפריבילגיה. למעשה, מדובר בחובה. נבחרנו לשרת רעיון מסוים, מטרה מסוימת. בעיני, קיומה של ישראל חזקה וחופשית הוא הבסיס של הרעיון הזה.

אני מאחל לכם – ואני משוכנע שכך יהיה – שתשתלבו, ותעבדו, ותתאהבו, ושתרקדו בחתונות ותחגגו בר מצוות ובריתות ושתהיו אזרחים שמחים של מדינה שמחה. אבל יהיה עוד משהו. יהיה עוד רובד לחייכם שכל הזמן יהיה שם. אתם תדעו שלחייכם יש משמעות. אתם תדעו שאתם לא רק חיים את היומיום שלכם, אלא אתם גם חלק מרעיון גדול, מופלא, שלא יכול להתקיים בלעדיכם. הרעיון הציוני, הרעיון של אנשים חופשיים בארץ חופשית, ניזון מיומו הראשון מאנשים כמוכם. אנשים שקמו יום אחד בארץ רחוקה ואמרו, "אני שייך למשהו. אני שייך למשהו ואני לא רוצה שהשייכות שלי תהיה בשלט-רחוק."

לפיד שיתף את העולים החדשים והנוכחים בסיפור העלייה של אביו טומי לפיד ז"ל שהחליט עם הגעתו לארץ להתנדב לצבא ההגנה לישראל למרות שיכל לבחור אחרת.

"לפני שבעים שנה אבא שלי הגיע לישראל, ניצול שואה צעיר. בשונה מכם, הוא הגיע באוניה. בדומה לכם, הכל היה מבלבל וחדש. הצבעים, הקולות, הקצב. הוא עמד על הרציף בנמל חיפה, והפקיד צעק: 'ילדים עד גיל 17 הולכים לגור במרכז-עולים. מעל גיל 18, הולכים לצבא'.

אבא הרים את היד ואמר, 'אני בן 17.5, לאן ללכת?' והפקיד הסתכל עליו ואמר: 'לאן שאתה רוצה' אנשים עושים החלטות שמשנות את חייהם בשבריר שניה. אבא הסתכל על סבתא, אמא שלו, ששרדה איתו את הגיהנום של השואה, הרים את התרמיל שלו, שם אותו על כתפו, ואמר לה: 'אני הולך לצבא' והוא הלך לשרת בצבא של מדינה שהוא לא ידע לדבר את השפה שלה, לא ידע לשיר את ההמנון שלה, לא ידע שום דבר על הגיאוגרפיה שלה ומעט מאוד על ההיסטוריה שלה. אבל הוא ידע דבר אחד, שאותו יודע כל מהגר שאותו יודע כל אחד מכם: שהוא החליט.

אדם שעושה עליה הוא אדם שהחליט שחייו אינם מקריים. שהוא הארכיטקט של גורלו. במובן זה, אתם, בשעה הראשונה שלכם כאזרחים ישראלים, מהווים ביטוי עמוק של נפש האומה. מפני שההחלטה שלכם לבוא לישראל אומרת שישראל אינה רק מקום, היא רעיון. היא בחירה".

בת השגריר האמריקאי עלתה לישראל

טליה פרידמן, בתו של שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, עלתה הבוקר (שלישי) לישראל במסגרת ארגון "נפש בנפש".

פרידמן בת ה-24 היא אחת מבין חמשת הילדים של השגריר הפרו ישראלי.

אביה אמר לאחר נחיתתה ''אנחנו כל כך גאים בבת שלנו טליה. היא תמיד רצתה להתגורר בישראל ועכשיו החלום שלה מתגשם. כל המשפחה שלנו מאוד גאה בה ואנחנו כאן כדי לברך אותה, לתת לה חיבוק ולאחל לה הצלחה רבה כאן בארץ. זה מאוד מרגש''.

השגריר נשאל האם בתו תתגורר בירושלים והשיב ''היא תגור היכן שתרצה. זאת החלטה שלה. היא ילדה גדולה. היא תחליט בעצמה''.

מה היא תעשה בארץ?

''היא אחות במקצועה, עבדה בבית חולים בניו יורק והיא כנראה תעשה כאן את אותו דבר. אני מקווה שהיא תביא רפואה לאלה שצריכים אותה כאן בישראל''.

כיצד הגבת כששמעת שהיא מתכננת לעשות עלייה בזמן שאתה השגריר?

''אנחנו מאוד גאים בה. אנחנו אוהבים אותה כל כך. אנחנו רוצים שהיא תהיה שמחה. זה משהו שהיא תמיד רצתה לעשות. היא אוהבת את ישראל. כולנו אוהבים את ישראל. כל המשפחה שלנו אוהבת את ישראל. זה החלום שלה. כולנו גאים בה''.

איך אתה רואה את העובדה שכל-כך הרבה צעירים מארה"ב עולים לישראל כדי לצה"ל?

''אני חושב שמה שנפלא כאן זה שיש כל כך הרבה אמריקנים שמגיעים לישראל והם יישארו אמריקנים והם יהפכו לישראלים, וכך יש קבוצה שלמה של ישראלים-אמריקנים שמוסיפים הרבה לשתי המדינות. זה מאוד מעודד לראות את הקשר בין ארה"ב לישראל מתחזק".