גביע
גביעצילום: בית המכירות

פריטים אישיים ומיוחדים של בכירים בחברה הישראלית יימכרו במכירה הקרובה בבית המכירות ירושלים של זהב שעוסק במכירת פריטי יודאיקה ציונות וכתבי יד עתיקים.

כך למשל, מוצעת למכירה המשקפת האישית של יצחק רבין בזמן היותו רמטכ"ל בלא פחות מ- 12,000 דולר.

מדובר במשקפתו האישית של רבין בה הוא השתמש בעת שהיה אלוף פיקוד הצפון. הוא כיהן בתפקיד זה בין השנים 1956–1959 וככל הנראה הוא המשיך להשתמש במשקפת הזו גם בשנים 1964–1968, בהן כיהן כרמטכ"ל, ופיקד על צה"ל במלחמת ששת הימים. בתצלום מאותם שנים (המצוי ברשת) נראה רבין עונד על צווארו את המשקפת.

וכך גם, להבדיל, חפציהם האישיים של אדמו"רים ורבנים נודעים. ביניהם ניתן למצוא, חמישה פייפים עשויים נייר שהשתמש והכין זקן המקובלים הרב יצחק כדורי זצ"ל לצורך עישון, הטלית שבה השתמש, כוס הקידוש שלו וכמובן קמיעות מיוחדות שכתב. כל אלו נמכרים בעשרות אלפי דולרים.

בנוסף, ישנו גם את מקל ההליכה של הרב אלישיב זצוק"ל וכן את גביע הכסף של האדמו"ר מבעלז לשעבר שמוערך ב-50,000 דולר. בחלקו העליון הגביע ישנו כיתוב הקיפי חרוט בשטיכל "מתנה למכובד האד"מור רבי יהושוע רוקח שיזכה לבריאות גופא ונהורא מעליא מברכת ה' יבורך".

יש לציין כי בעבר נמכרה בבית המכירות המשקפת האישית של טרומפלדור בסכום עתק של 250,000 דולר אך הפעם מדובר במכירה של חפצים אישיים.