הראל עם הפיזיותרפיסטית מאיסה חליל
הראל עם הפיזיותרפיסטית מאיסה חלילצילום: המרכז הרפואי זיו

הראל דשן הגיע עם הוריו, תרצה ויקיר, לבקר חברים ששהו בקמפינג ליד בריכת הקצינים ברמת הגולן.

בזמן ההליכה מהרכב לכיוון אתר הקמפינג, הראל חש כאב עז מאוד ברגלו השמאלית ודיווח מיד להוריו שדרך על דבר מה שזז תחת רגלו והיה בתנועה.

מפאת החושך, לא הצליחו ההורים לראות מה קרה ומהי מהות הפגיעה ומיהרו לאתר הקמפינג. שם, בעזרת פנס גילו שתי נקודות אדומות על עורו של הראל והבינו כי ככל הנראה מדובר בהכשת נחש ארסי.

יקיר הרים על הידיים את בנו הבוכה מכאבי ההכשה, ורץ בחזרה לכביש הראשי במסע טיפוס שערך כרבע שעה. תוך כדי הריצה הם יצרו קשר טלפוני עם מד"א וניידת האמבולנס שנשלחה חברה אליהם עם הגעתם לכביש.

במהלך הנסיעה המהירה למרכז הרפואי זיו בצפת, החל הראל לחוש ברע, הדופק שלו הואט, הוא התקשה לנשום, החל לגלות סממנים אפאתיים ואף הקיא בזמן הנסיעה. עם הגעתם לחדר המיון לילדים, איבד הראל את ההכרה וצוות רפואי מורחב של מיון ילדים וטיפול נמרץ ילדים ערך בו החייאה מוצלחת.

ד"ר מוטי עיני, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו אומר כי כחצי שעה לאחר ההכשה, מיד עם הגעתו לבית החולים, איבד הילד את ההכרה ונמדד עם לחץ דם נמוך מאוד ותגובה אנפילקטית קשה להכשה.

"הוא עבר החייאה שכללה הנשמה מלאכותית ושימוש בתרופות לתמיכה בלחץ הדם וטיפול נגד ההכשה עצמה באמצעות אנטיוונום שהוא נסיוב נגד ארס נחשים. הוא הועבר לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שלחצי הדם התאזנו בהשפעת הטיפול התומך", אמר הרופא.

ד"ר עיני הדגיש כי סכנת החיים הייתה ממשית ותודות לטיפול ניצלו חייו של הילד. כשעתיים לאחר האשפוז, הופסקו התרופות לתמיכה בלחץ הדם ובבוקר למחרת העירו הרופאים את הראל הקטן והפסיקו את ההנשמה המלאכותית.

הוא החל להתאושש, הממצאים המערכתיים נעלמו למעט ממצאים מקומיים שמתבטאים בנפיחות לאורך כל הרגל וקשיים בתנועה, שיטופלו בשבועות הקרובים באמצעות פיזיותרפיה עד שיחלפו כליל.

יקיר, אביו של הראל אומר כי מרגע שהגיעו למרכז הרפואי זיו, כל הצוות הרפואי התגייס על מנת להציל את חייו של בנו והוא ורעייתו מלאים ברגשות פליאה והכרת תודה על הטיפול המהיר, המסור והמקצועי שבנם זכה לקבל.

"הם פשוט נתנו את כל מה שיש ונאבקו על חייו. עכשיו הוא בסדר, ברוך השם, אמנם עדיין לא הולך ולא מיישר את הרגל וגם סובל מכאבים קלים, אבל אנחנו מעודדים אותו ואומרים לו שהוא ניצח נחש אז הוא יכול להתמודד ולנצח גם את זה. נמשיך עם הפיזיותרפיה ובקרוב הראל יוכל לחזור לשחק כדורגל כמו שהוא אוהב", סיפר האב.