חדר ניתוח, אילוסטרציה
חדר ניתוח, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

מרדים בבית החולים אסותא באשדוד ביקש לציין את הניתוח הראשון שמבוצע בחדרי הניתוח שנחנכו רק אתמול והעלה במהלך הניתוח תמונה שלו ושל מטופל שלו כשהוא מורדם ומנותח, כך דיווח "ישראל היום".

"הרדמה כללית ראשונה, אינטובציה ראשונה באסותא אשדוד", כתב הד"ר בפוסט שבינתיים הוסר, כשהוא מצולם מחדיר צינור לקנה הנשימה של המטופל. יצוין שלא היה אפשר לזהות את המטופל בתמונה.

"אני מוכרחה לומר שזה מעשה צורם", אמרה ד"ר תמי קרני, יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית ומנהלת המכון לכירורגיית שד באסף הרופא, שהתבקשה להתייחס למקרה.

"לרופא אסור לחשוף את המטופל שלו. מדובר בפגיעה באוטונומיה ובסודיות הרפואית של החולה. זו התנהגות בלתי קבילה לחלוטין".

לדבריה, "ניתן לפרסם תמונה של החולה רק בהסכמה מפו- רשת שלו. אך גם אם התבקשה הסכמה של החולה, היה ראוי להמתין עד לאחר הניתוח ולהיות בטוח שנתן הסכמה מו- דעת לכך ושההסכמה לא ניתנת כאשר המטופל נמצא זמן קצר לפני הניתוח, כשהוא תלוי ברופא ולא נעים לו לסרב לכך". עם זאת ציינה "זה מעשה חמור יותר כשאפשר לזהות מי האדם. כאשר לא מזהים זה דבר פחות מבייש".

לדבריה, בעקבות הגשת התלונה ללשכת האתיקה היא תדרוש תשובות מהרופא, ולאור התשובות יוחלט אם יעמוד בפני ועדת בירור שתוכל לנקוט סנקציות נגדו.

מאסותא נמסר כי "אנו רואים חשיבות רבה בשמירה על כבודם ופרטיותם של כל המטופלים. הרופא זומן באופן מיידי לבירור, התנצל והסיר את הפוסט". הרופא ביקש להדגיש כי ביקש את רשות המטופל לצלם אותו במהלך הניתוח.