הפטריוטים מתייחסים לברכה של רבו מאזן לצפון קוריאה

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, שיגר ברכה לשליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, לרגל "יום השחרור" שנחגג אתמול בפיונגיאנג.

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, צייץ בתגובה באנגלית: "תחילה היטלר, אחר כך ס. חוסיין, כעת קים ג'ונג-און. אם אתה רוצה לנקוט עמדה מוסרית, בדוק במי הפלשתינים תומכים ועשה את ההיפך".

"העם הקוריאני הקריב את הקורבנות היקרים מכל עבור החופש והכבוד שלו", כתב עבאס במברק לקים. עבאס הביע את הערכתו ל"סולידריות האיתנה בתמיכה בזכויות העם [הפלשתיני] והמאבק הצודק שלו לסיים את הכיבוש ולהקים את מדינתנו העצמאית עם מזרח ירושלים כבירתה". כך דיווחה סוכנות הידיעות של הרש"פ, ואפא.

עבאס הביע את תקוותו כי "מערכת היחסים ההיסטורית בין פלשתין וצפון קוריאה תמשיך להתקדם".

עבאס גם שלח מברק נפרד למנהיג דרום קוריאה, מון ג'יי-אין, על יום השחרור של מדינתו. הוא איחל לדרום קוריאנים שגשוג והביע תקווה לפיתוח היחסים עם הרש"פ.

באפריל השנה אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן שצפון קוריאה היא חלק מציר רשע הכולל גם את סוריה, חיזבאללה ואיראן.

בתגובה, מסרה אז צפון קוריאה: "כדאי לישראל לחשוב פעמיים על ההשלכות של מסע הכפשות נגדנו, שנועד להסתיר את פשעי כיבוש השטחים הערביים ומשבשת את תהליך השלום". עוד נאמר בהודעה כי פיונגיאנג תומכת במאבק של הפלסטינים למדינה עצמאית שבירתה ירושלים, וכי ישראל היא מדינה כובשת המהווה מכשול לשלום במזרח התיכון ואחראית לפשעים נגד האנושות.האנושות.

יום השחרור של שתי הקוריאות מציין את יום הניצחון של בעלות הברית על יפן במלחמת העולם השניה. דרום וצפון קוריאה הוקמו כעבור שלוש שנים.