שטרן: אדם ראוי ומתאים לטפל בסוגית הגיור
אלעזר שטרן: ניסים הוא אדם ראוי ומתאים

שר המשפטים והאוצר לשעבר משה ניסים נענה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבש המלצות בסוגיית הגיור בישראל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ''נתניהו מאמין שניסיונו העשיר של ניסים יסייע לגבש המלצות בסוגיית הגיור, תוך הסכמה רחבה, לחיזוק האחדות בקרב העם היהודי ותוך כיבוד מורשת ישראל.

''מינויו של ניסים נעשה בהתאם להתחייבות המדינה לבג"ץ ועל רקע קידום חוק הגיור וכוונתו של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסכמה רחבה בסוגיה משמעותית זו'', נמסר.

בחודש שעבר החליט נתניהו להקפיא את קידום חוק הגיור, שמטרתו היא לקבוע שגיורים במדינת ישראל יבוצעו על ידי מערך הגיור הממלכתי.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, אמר כי ''גיור צריך להיעשות רק על ידי הרבנות הראשית. הממשלה הזאת טובה. הממשלה הקודמת רצתה שכל רב עיר יוכל לגייר. בא אלי חבר כנסת שהציע את החוק (ואמר- ח.ב.) אם תתן לרב פלוני אישור לגייר - ארד מהחוק. פגשתי את אותו רב, וראיתי שהוא לא מקשיב. הוא סימן מטרה ורוצה לגייר''.

לדבריו, אותו רב "קבע שצריך לגייר קטינים כדי לפתור בעיה אמיתית של גויים בתוך החברה החילונית וההתבוללות''.

''מרן אבא ז"ל, הרב עובדיה, אמר לי על כך ממיטת חוליו - מה יאכל הבן הזה? בישולי עכו"ם?! איך יקיים מצוות? אמר - 'יתחייב ללכת לממ"ד'. זה מספיק?! כך ניתן לגייר קטינים? לתת לכל רב עיר לגייר זה פותח פרצה. רבני ערים יש להם קהילה. אני מכיר סיפורים של גיורים שלא כהלכה על ידי רבנים שקיבלו כסף. בזמן האחרון כל מיני קבוצות הקימו לעצמם דברים פרטיים - זה פתח לרפורמים", הזהיר הרב יוסף.