הראל סקעת
הראל סקעתצילום: פלאש 90

המשנה לפרקליט המדינה עו"ד נורית ליטמן הודיעה לתנועה "למדינה יהודית ודמוקרטית" כי פרקליטות המדינה החליטה שלא לנקוט בצעדים פליליים נגד הזמר הראל סקעת בגין עבירת המרדה.

כזכור, לפני כחודש פרסם סקעת בדף הפייסבוק שלו קריאה לבני נוער להט"בים להשתמט מן הצבא ולא לשלם מיסים ולא למלא את כל החובות למדינה, עד שהיא לא תחזור בה מההחלטה לא לאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים.

משרד הרווחה נסוג בעקבות הביקורת של הקהילה הלהט"בית על ההחלטה, והודיע כי יבחן את ההחלטה שנית.

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית פנו ליועמ"ש בדרישה לחקור את סקעת כיוון שלטענתה מדובר בעבירת המרדה, שעונשה עד 15 שנות מאסר.

כעת כאמור קבעה עו"ד ליטמן כי אין בדבריו של סקעת חומרה יתירה, כגון מתן צעדים אופרטיביים ליישום ההמרדה, ולכן אין בכוונת הפרקליטות לנקוט בהליכים פליליים נגדו. עוד מציינת ליטמן כי סקעת עצמו סייג את דבריו והבהיר שהפוסט שפרסם נכתב בסערת רגשות.

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מסרו בתגובה, "אנו שמחים שסקעת חזר בו מדבריו החמורים. אין מקום במדינה דמוקרטית לאיים ולהמריד בני נוער לא לשלם מיסים או להשתמט מהצבא כדי להכריח את רשויות המדינה לקבל את עמדתך. אנו מקווים מאוד שמשרד הרווחה יחליט בשאלת האימוץ אך ורק על על פי טובת הילד ומשיקולים מקצועיים, ולא משיקולים זרים וכל שכן שלא ייכנע לאיומים".