פסטיבל הכליזמרים בשומרון

אלפי בני אדם השתתפו השבוע מפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי שנערך בשומרון זו השנה השניה, ונמשך שלושה ימים.

הפסטיבל הופק על ידי מיכאל גייר ושי אהרוני מחברת "באזז הפקות", והשתתפו בו אומנים ונגנים מובילים מהארץ ומהעולם, ביניהם יונתן רזאל, רביעיית ז'יטן בלנד, חנן בר סלע, חיליק פרנק ורבים אחרים. הגיוון הרב בקהל שהגיע לאירועי הפסטיבל הוכיח שהשומרון הפך לאחד ממוקדי התרבות של ישראל.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "אלפי האנשים שהגיעו השנה מכל הארץ ליהנות מהפסטיבל, מוכיחים שוב שהשומרון נמצא על מפת התרבות הישראלית. אנשים אלו מחזקים אותנו להמשיך לפעול, לקדם ולהיות בראש יוצרי תרבות ישראלית איכותית".

"השנה אנו מציינים חמישים שנה לשחרור השומרון", סיפר דגן, ''אלפי האנשים שבאו לפסטיבל הראו שאנחנו כאן כדי להישאר. השומרון היה ויישאר חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אם בעבר דובר על השומרון בהקשרים ביטחוניים ופוליטיים, היום השומרון הפך לאחת מבירות התרבות המובילות בישראל".

אורית יצחק מפתח תקווה שהגיעה במיוחד לפתיחת הפסטיבל אמרה כי "זו השנה השניה שאני משתתפת בפסטיבל הזה. שנה שעברה הגעתי יחד עם אחותי, השנה סחבתי יחד איתי גם את ההורים שלי שגם יוכלו ליהנות. זו היתה הצלחה כבירה".

גם יובל מאור מבאר שבע הגיע לפסטיבל יחד עם משפחתו ואמר "הגעתי יחד עם אישתי ושני הבנים שלי, היה ברור לי שיהיה ערב חוויתי לכל המשפחה אבל לא ציפיתי שהשירים והמנגינות ששמעתי במהלך ההופעות יתנגנו לי בימים הבאים בראש כמו שהם התנגנו".