ריבלין במנהל האזרחי
ריבלין במנהל האזרחיצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך היום (רביעי) סיור צבאי עם הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף (יואב) פולי מרדכי, מפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה וראש המנהל האזרחי תא"ל בן חור אחוות במנהל האזרחי באיו"ש.

המנהל האזרחי הוא זרוע של המתפ"ש ביהודה ושומרון האמונה על יישום המדיניות האזרחית והתיאום הביטחוני של ממשלת ישראל עם הרשות הפלסטינית.

הנשיא קיבל סקירה על המשימות והפרויקטים המרכזיים המובלים באזור ופגש את שורת הקצינים והאזרחים המשרתים במנהל האזרחי על שלוחותיו השונות.

לאחר הסקירות השונות ביקש הנשיא להודות לאנשי המנהל האזרחי ולמפקדיו ואמר ״באתי הנה כדי להודות לכם. באתי כדי להודות לכם גם בזמנים בהם אנו שומעים קולות כאלה או אחרים במדינת ישראל, והערכה שלנו לכולכם היא רבה״.

ריבלין התייחס למורכבות הכפיפות והפיקוד ביחידה ואמר ״רק גוף א-פוליטי יכול להוות מגשר גם ברגעים קשים ביותר בהם אנו מתמודדים עם שפיכות דמים. השכלנו בשנים האחרונות, למרות הטרגדיה שנקראת הקונפליקט ישראלי פלסטיני, לקיים את ההבנה שיהיה אשר יהיה - נתמודד עם מה שצריך. ואתם אנשים מעולים, מצוינים, נמצאים בעין הסערה מול כולם״.

עוד הוסיף הנשיא, ״כשאנו מקבלים החלטות יש ויכוח בתוך המערכת הישראלית שאף פעם לא תוכל להתיישר על תשובה מסוימת בלי לתת פרשנויות. אבל אני יודע שאין שום שיקול זר במערכת שנמצאת תחת רמטכ״לינו לדורותיהם ותחת צה״ל. לא יכולים לומר זאת ולא ניתן להם לומר''.

הרמטכ''ל איזנקוט אמר "אנחנו נמשיך להעניק למדינת ישראל את היכולת לקבל כל החלטה ממקום של עוצמה ויתרון. בלי המאמץ האזרחי כלכלי לא יכולנו לספק את היתרון הזה לביטחוננו. ביטחון לא נובע רק מכוח התקפי ואני מלא הערכה לאנשי המתפ"ש על העשייה העניינית והמקצועית״.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר "נמצאים פה אנשים אשר מול עיניהם ניצבת רק השליחות. הם שומעים לעיתים ביקורת מימין, לעיתים משמאל, לעיתים ביקורת בינלאומית אבל כל העת הם זוכרים שהדבר החשוב היחידי הוא ביטחון המדינה והענקת השירות להתיישבות״.

ראש המנהל האזרחי, תא"ל בן חור אחוות, אמר כי ״המנהל האזרחי משלים את פעילות כוחות הביטחון באזור יהודה ושומרון בכלים אזרחיים, בהתאם למדיניות של ממשלת ישראל. מידי יום, חיילי ועובדי המנהל האזרחי נתונים למתחים ולדילמות, אך למרות זאת, אנו נמשיך לפעול במסירות ובמקצועיות לקידום האזור לטובת כלל האוכלוסיות״.

בסיום הביקור, ערכו הנשיא והמתפ"ש סיור מוסק באזור מעבר קלנדיה, רוואבי, פרויקט ארץ המנזרים בבקעת הירדן, גשר אלנבי ואזור התעשייה היפני ביריחו.