20 אחוז מהטיפולים מסתיימים בהצלחה
20 אחוז מהטיפולים מסתיימים בהצלחהצילום: שאטרסטוק

החשש שלא להצליח להביא ילד לעולם מוכר לנשים רבות, במיוחד כאשר אחוז הניסיונות להרות באמצעות טיפולי פוריות מצוי בעליית מתמדת משנה לשנה. אחד הפתרונות לבעיות פריון הוא הרפואה האוסטאופתית.

גוף האישה אינו סתם מכונה מופלאה, הוא מסוגל לייצר חיים חדשים. ככל שזה מרגש, קיים החשש מבעיות פריון ומסיבוכים שונים, החל מהחשש מפני קושי בהיקלטות ההיריון, דרך החשש מפני סיבוכים במהלכו, ועד השאיפה של כולנו להיריון תקין וללידה בריאה.

בין 10 ל‑15 אחוזים מהזוגות נתקלים בבעיות פריון. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שבעיות פוריות שכיחות מאוד באוכלוסייה. על פי נתוני משרד הבריאות רק 20 אחוזים מטיפולי הפוריות בישראל מסתיימים בהצלחה, כלומר בהולדת תינוק בריא. מזווית של האוסטאופתיה - רוב בעיות הפוריות ניתנות לטיפול.

ההערכות הן כי כ‑40 אחוזים מבעיות הפוריות מקורן בבעיה אצל האישה. שתי הסיבות השכיחות ביותר הן בעיה בביוץ או בעיה מכנית בצוואר הרחם, ברחם או בחצוצרות.

הרחם הנשי

הרחם הוא החממה שבה גדל ומתפתח העובר, וככזה יש לו חשיבות גם בהגנה על העובר וגם בהזנתו ובהגעת כל ההורמונים הנדרשים לו. אחד המאפיינים הבולטים בגוף האישה הוא העובדה שהרחם הנשי מוטה לצד ימין. ההטיה ימינה נובעת מאי סימטריה המאפיינת את גוף האדם, בהיותנו יצורים שהולכים על שתיים. להטיה זו יש השפעה שלילית על אספקת הדם לרחם, ומכאן גם על רירית הרחם. עובדה זו גורמת לפתולוגיות שונות, כגון בעיות של זרימה, מעברי נוזלים (כגון נוזל לימפטי), עורקים והחזר ורידי – כל אלו הם מהגורמים הבולטים למחלות ולבעיות הקשורות לפוריות, כגון מיומות, אנדומטריוזיס ובעיות שונות הקשורות לפוריות.

לרחם חשיבות עצומה בהזנת התינוק. חשוב שכל ההורמונים הנדרשים יגיעו אליו ושהוא יהיה במיטבו. כל אלה צריכים להתרחש בסביבה מלאת האתגרים העומדים בפני הרחם הנשי.

הטיפול האוסטאופתי

הטיפול האוסטאופתי מתייחס למערכת השרירים, העצמות והפרקים, למערכת העצבים ולאיברים הפנימיים. הטיפול משפר את הזרימה של הדם, הנוזל הלימפתי, החמצן וכן גם ערכים תזונתיים שונים המשפרים את תפקוד הרחם ומסייעים להיפטר מרעלנים בגוף.

האוסטאופתיה רואה את גוף האדם כמכלול שלם ולא רק כאזורים שונים שבהם רוצים לטפל. שיטת הטיפול מתבצעת באמצעות טכניקה ידנית ועדינה, המאפשרת למצוא ולתקן מגבלות תנועה הפוגעות בסטרוקטורות של הגוף. השימוש במגע עדין וממוקד מטרתו להביא לאיזון בין חלקי השלד ואיברי הגוף כדי לשפר את אי הסימטריות הגורמת לבעיות הפוריות השונות.

לדוגמה, ישנו קשר בין בלוטת יותרת המוח ובין בעיות של פוריות. טיפול עדין וממוקד באזור המדובר, שהוא בכלל באזור הגולגולת, ישפיע על כמה תחומים ובהם פוריות.

אגב, המעניין הוא שבעיות בבלוטה זו עשויות להתחיל כבר בשלב החיים העובריים של האם ההריונית עצמה, שכן לחצים על ראש העובר ברחם ישפיעו מאוחר יותר על היבטים שונים ומגוונים בבריאותנו כאנשים בוגרים.

האוסטאופת משתמש במהלך הטיפול בידע מדעי בלבד, כגון אנטומיה, ביומכניקה, נוירולוגיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.

הכותב הוא פיזיותרפיסט מוסמך ובעל תואר באוסתיאופתיה, מומחה בינלאומי בתחום הרפואה האוסתיאופתית, מנהל המרכז לאותסיאופתיה ובית הספר לרפואה אוסתיאופתית בוינגייט

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי