באר שבע חוגגת
באר שבע חוגגתצילום: רויטרס

החלום עדיין חי. 90 דקות ושמירה על שער נקי, זה מה שמפריד בין אלופת ישראל, הפועל באר שבע להעפלה היסטורית ולראשונה בתולדותיה אל שלב הבתים של מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה - ליגת האלופות.

רגע האמת של האלופה מבירת הנגב, הפועל באר שבע הגיע הערב (רביעי) כשזו התמודדה במסגרת שלב הפלייאוף של ליגת האלופות מול מאריבור הסלובנית, מי שנחשבה ליריבה העדיפה על באר שבע בדרך להופעה היסטורית בשלב הבתים של ליגת האלופות.

באצטדיונם הביתי, אצטדיון טוטו טרנר שבנגב, מקום בו מיעטו להפסיד, קיוו האדומים מבאר שבע להשיג מקדמה לפני משחק הגומלין בשבוע הבא שיתקיים בסלובניה, בדרך להופעה היסטורית בשלב הבתים של ליגת האלופות עבורם. וכך אכן היה.

האדומים שהופתעו בדקה ה-10 לאחר טעות קשה של שיר צדק נכנסו להלם עם שער חובה מהיר שעלול להיות יקר בשל עובדת היותו שער חוץ, אך כעבור דקה בעיטה אדירה של טוני וואקמה, שחקנה הטוב ביותר של באר שבע נעצר ברשת האורחים מסלובניה והכניס את כל יושבי האצטדיון ושתי הקבוצות להלם.

רגע לפני הירידה להפסקת המחצית, סימנו שחקני באר שבע וי בדרך למהפך, כשמאור מלקיסון ספק הוכשל ברחבת הסלובנים, ואת בעיטת העונשין מ-11 מטרים בעט שיר צדק לרשת והקפיץ את עשרות אלפי האוהדים שמילאו את האצטדיון עד אפס מקום.

באר שבע המשיכה להראות עליונות על פני הסלובנים, כשהייתה לא רחוקה מלכבוש שערים נוספים, אך לבסוף ירדה בתום 90 הדקות הראשונות של ההתמודדות עם יתרון מזערי 1:2. אם לא יספגו שער במשחק הגומלין, תעפיל האלופה הישראלית לראשונה בתולדותיה אל שלב הבתים של ליגת האלופות, המפעל היוקרתי ביותר בכדורגל האירופי. אם תודח, תשחק באר שבע עונה שניה ברציפות בשלב הבתים של הליגה האירופית.