הסיור בשטח
הסיור בשטחצילום: מוא"ז שומרון

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, יחד עם ראש מטה השר להגנת הסביבה, רוני צוברי, וראש מועצת שומרון, יוסי דגן, קיימו אמש (רביעי) ביקורת פתע במטמנה הפיראטית שליד היישוב צופים.

במהלך הסיור החליטו השלושה לקדם מהלך משותף על מנת להיאבק בנזקי הסביבה החמורים שהמקום מסב לתושבי השומרון ולתא השטח.

במהלך הביקור במטמנה הלא חוקית ראו אנשי המשרד להגנת הסביבה ומועצת השומרון כיצד קבלני אשפה מציתים שרפות פסולת לא חוקיות במקום. שרפות אלו של אשפה אלקטרונית גורמות לזיהום אוויר קשה אשר מסכן את בריאותם של התושבים.

יש לציין כי עיקר הפסולת למטמנה מגיעה מקבלני אשפה הפעילים באזור מזרח השרון אשר מגיעים לאזור עמוסים באשפה ופורקים אותה במקום באופן בלתי חוקי וללא היתרים.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר סיכם את ביקורת הפתע: "גילינו ממצאים קשים של זיהום הסביבה והם מחייבים אותנו לפעול. לכן, נרתום את משרד הביטחון שיפעל יחד איתנו להפסקת תופעת ההטמנה הלא חוקית והצתת שרפות של אשפה אלקטרונית וחקלאית אשר גורמים לנזקי זיהום אוויר קשים".

ראש מועצת השומרון, יוסי דגן, אמר לאחר הביקורת, "המטמנה הזו הפכה למזרח הפרוע של אזור השרון והיא מסבה נזקי סביבה חמורים בהיבט של זיהום אוויר, הפצת ריחות לא נעימים וזיהום מי תהום בישובי השומרון ואנו נחושים לטפל בנושא יחד עם המשרד להגנת הסביבה. אני משוכנע שפעולה משותפת שלנו כנגד עברייני הסביבה תוביל לשינוי המיוחל. תושבי השומרון זכאים לחיות באיכות סביבה, בדיוק כמו כל תושב אחר בישראל".