לא לשכוח: מאחורי זוגיות עומדים פרטים
לא לשכוח: מאחורי זוגיות עומדים פרטיםצילום: ISTOCK

הם פסעו בצעד מהוסס אל החדר, כבר בשיחת הטלפון המקדימה, המילים ריחפו באוויר ולא נאמרו, וההזמנה לבוא ולדבר, לפתוח, לבחור את המקום שלהם ואת גבולות השיח, נתנו את הביטחון כי אנחנו יכולים לדבר על הכל, בדרך נעימה, מכובדת, מתוך שיח פתוח ובקדושה, ולתת מענה על הכל.

אין כמעט זוג שמתי שהוא בחייו לא חווה קושי והתמודדות במפגש האינטימי בחיי הזוגיות, פעמים ומצליחים להתגבר לבד, ופעמים, זקוקים למענה והדרכה.

אל מי פונים? כיצד נראה בקושי עימו אנו מתמודדים? והאם יוכלו לעזור לנו ולהגיע אל מקום טוב יותר?

במאור פנים, ובשיח ראשוני על הטוב שיש עימנו, הקשיים שהם מנת חלקנו, ועל המקום שאליו אנו חפצים להגיע, כל אחד וביחד כזוג, אט אט נפתחים הלבבות, וגם על הנושאים העדינים ביותר, אנחנו יכולים לדבר.

אתם קובעים את גבולות השיח, אתם בוחרים מתי לפתוח וכמה, בקצב נכון, פעימה אחר פעימה, נפתחים הלבבות, והשיח מתקדם ומאפשר לדבר על הכל, לתת את האמון, את הידע, את הכלים לפסוע ולצעוד ולהגיע למחוזות שלמים, בריאים וטובים, מהנים ומשמחים בקשר הזוגי והאינטימי שהולך ונבנה.

הצורך לעסוק ולדבר בתחומים אלו, כבר ידוע ברבים, אבל אחרי הצורך הראשוני, צריכים אנו לסלול ולבנות את הדרך למענה מקצועי ומתוך עולם תורני הרואה את המפגש הזוגי במבט רחב, מתוך עולם של ראוי ולכתחילה.

במרכז הלימוד של מכון פוע"ה – פוריות ורפואה על פי ההלכה - כבר שני עשורים אנו עוסקים בבניית תשתית של לימוד, העמקה, בירור וליבון של סוגיות בתחום האישות, מתוך עולם מקצועי ומתוך עולם תורני.

כעת אנו בפתחו של מחזור שביעי של קורס להכשרת יועצות בקדושה לחיי אישות. הלימודים ממקצעים ובונים קומה נוספת לנשות מקצוע, יועצות ומטפלות עם נסיון בעבודה אישית וזוגיות בתחום היעוץ המיני.

נשים הבאות במגע תדיר עם זוגות ועם נשים בעבודה מתמדת, ליעוץ ומענה בשיטות התערבות קצרות טווח ומתוך מחוייבות עמוקה לעולמה של תורה והלכה.

הקורס הינו קורס שנתי המורכב משלוש זרועות, החוברות יחדיו אל סך שלם ומלא, את הקורס מרכזים ומלווים מיטב המרצים.

ד"ר מיכל לוריא, מרכזת מרפאות בתחום האישות במרכז הרפואי הדסה ומרכזת את התחום הרפואי והפיזיולוגי של הקורס: "כאשר יחסי האישות המצויים הם רחוקים מהרצוי, מומלץ לפנות לעזרה. אם שורש הבעיה קשור במערכת היחסים עצמה או בנסיבות אישיות אחרות, רצוי לפנות לאנשי מקצוע נוספים".

הרב יצחק מנדלבאום, פסיכולוג קליני, רכז תחום פסיכולוגי: "הקורס נושא עמו מספר בשורות: הרחבת האפשרות לסייע לפונים בנושא רגיש זה מתוך שפה ואווירה הולמת, מתוך הבנה עמוקה של העולם הערכי והדתי כשהיועץ או המטפל מכיר היטב את העולם הזה ונמצא בתוכו. שילוב של טכניקות וכלים קצרי מועד בטיפול וביעוץ, באוריינטציה שאינה מוכרת לרבים מהמטפלים הקלאסיים, באופן שמאפשר שינויים מהירים, בעבודה משולבת של גוף ונפש. חיבור ואינטגרציה בין עולמות, העולם הדתי התורני, העולם הפיזיולוגי גופני, והעולם הנפשי".

הכותב משמש כיועץ ופוסק במכון פוע"ה