זירת הפיגוע בשדרת הרמבלה בברצלונה
זירת הפיגוע בשדרת הרמבלה בברצלונהצילום: רויטרס

יו"ר ארגון שורת הדין, ניצנה דרשן לייטנר, המנהלת תביעה בשם עשרים אלף ישראלים נגד פייסבוק, התייחסה לפיגועי הטרור בספרד וטענה כי הרשת החברתית היתה יכולה למנוע אותם.

"אנחנו לא מופתעים לגלות כי גם הפעם הכתובת הייתה על הקיר ופייסבוק לא עשתה דבר. רצח של עשרות בני אדם המונעים מהסתה פרועה ברשתות החברתיות ופייסבוק ממשיכה להתעלם מההסתה לאלימות ועידוד הטרור, בה בשעה שהיא מראה כי היא מסוגלת ויכולה להסיר הסתה כשהיא מחליטה לעשות כך", אמרה.

דרשן לייטנר דורשת מפייסבוק להתנצל בפני הציבור ולמנוע את ההסתה לטרור מעל דפיה. ''לא יעלה על הדעת שחפים מפשע ירצחו ברחובות ברצלונה ופייסבוק תשב במגדל השן בפאלו אלטו כמי שאין לה יד בדבר. פייסבוק צריכה לדעת שגם לרשת חברתית יש אחריות חברתית", הוסיפה.

בפיגוע דריסה שאירע הלילה בעיירת החוף קמברילס בספרד נפצעו שישה אזרחים ושוטר אחד, אחד מהם במצב קשה מאוד.

חמשת המחבלים דרסו עוברים ושבים בטיילת המקומית בקמברילס, המרוחקת כ-120 ק"מ מברצלונה. המחבלים לבשו חגורות נפץ וכולם חוסלו בקרב יריות עם השוטרים. גורם ברשות המקומית בקמברילס סיפר כי "המחבלים נהגו ברכב אאודי A3 ודרסו מספר אנשים לפני שנתקלו בכוחות המשטרה, ואז החלו היריות".

בפיגוע דריסה שאירע בברצלונה נרצחו 13 בני אדם ונפצעו 88 נוספים. מחבל שנהג ברכב דהר לעבר הולכי רגל בשדרות לה רמבלה בעיר. מצבם של 15 פצועים עדיין מוגדר קשה מאוד.

אזרחים של לפחות 18 מדינות שונות הם בין הנפגעים בפיגוע הדריסה בברצלונה. לפי ההודעה הרשמית של הרשויות, הנפגעים הם אזרחי צרפת, גרמניה, ספרד, הולנד, ארגנטינה, ונצואלה, בלגיה, אוסטרליה, הונגריה, פרו, אירלנד, יוון, מקדוניה, קובה, סין, איטליה, רומניה ואלג'יריה.

משרד החוץ בירושלים מסר כי מספר הישראלים מנותקי הקשר בברצלונה עומד על שניים.

"הפיגוע לא כוון נגד יהודים"יוני קמפינסקי