תוקף. בן גביר
תוקף. בן גבירצילום: אלירן אהרון

עו"ד איתמר בן גביר תוקף הבוקר (ראשון) בחריפות את כלי התקשורת שיצאו בקמפיין תקשורתי למען אלדד יניב ומני נפתלי המפגינים מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה.

"שלושים שנה אני וחברי מבקשים להפגין מול בתים של עובדי ציבור ונבחרי ציבור. נעם פדרמן ביקש להפגין מול בתים של שופטים ובג"ץ אסר עליו. ברוך מרזל אני ופעילים נוספים הפגנו מול ביתו של הרב הצבאי הראשי של צה"ל בתקופת גירוש גוש קטיף, והמשטרה עצרה אותנו, והפרקליטות אף הגישה כתב אישום נגדי ונגד רעייתי בגין אותן מחאות בשל הפגיעה בפרטיות של איש הציבור. מעולם לא זכיתי לחיבוק מצד עיתון הארץ או רזי ברקאי שהגנו על חופש הביטוי שלי", טוען בן גביר.

בן גביר מזכיר כי ההוראה שלא להפגין מול בתים של עובדי ציבור לא התחילה בהפגנות אנשי השמאל, אלא דווקא בזמנו של היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין שאסר על פעילי הימין להפגין מול בתים פרטיים. רובינשטיין קבע אז וטען שיש במחאות אלה משום פגיעה בפרטיות ובשלוות הנפש של אותם אנשי ציבור.

לדבריו, "התקשורת בישראל ידעה זאת, אני עצמי עניינתי עשרות פעמים את מערכת רזי ברקאי ואת עיתון הארץ אך תמיד אמרו לי שהמחאות הללו לא מעניינות אותם".

עו"ד בן גביר מבקש להדגיש כי הוא תומך בזכותם של המפגינים אנשי השמאל הקיצוני להפגין מול בית היועץ, "אני תומך בזכותם כי אני חושב שאי אפשר להנהיג מוסר כפול ולטעמי יש זכות חוקתית לחופש ביטוי שכוללת גם הפגנה - באיזונים - מול ביתו של עובד ציבור. לא יכול להיות שירחיקו את המפגינים למשרד צדדי ושולי. מי כמוני יודע שמחאות מול הבית אפקטיביות ביותר - אני מסכים שלא יכולה להיות הטרדה פוסקת וחוזרת ונשנית מול בית של עובד ציבור, אך מאידך אסור לסתום פיות וזכותם לקיים את המחאה".

אולם לדבריו הזכות הזו של מפגיני השמאל איננה מחפה על המוסר הכפול ביחס אליהם, "העניין כאן לטעמי הוא המוסר הכפול של התקשורת והצביעות של כל אותם אנשים שרוממות חופש הביטוי בגרונם אך בפועל הם בעד מחאות של השמאל ובמקביל בעד השתקת הימין. שלושים שנה אנחנו מבקשים להפגין מול בתים של עובדי ציבור, ומעולם התקשורת לא נתנה לנו גב כמו שנתונים לאלדד יניב ומני נפתלי".