ארדואן ומרקל
ארדואן ומרקלצילום: רויטרס

המתיחות בין טורקיה וגרמניה מתעצמת. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נשא נאום במהלך עצרת לתומכיו במחוז דניזלי בדרום-מערב טורקיה, בו תקף בחריפות חסרת תקדים את שר החוץ הגרמני, סיגמר גבריאל.

העימות בין השניים החל לאחר שארדואן קרא לחברי המיעוט הטורקי בגרמניה שלא להצביע עבור המפלגות הגדולות במדינה בבחירות הקרובות, בטענה כי "הן אויבות של טורקיה". ארדואן אמר כי "אתם צריכים לתת להם את השיעור הטוב ביותר על ידי שימוש בזכות הדמוקרטית שלכם. עליכם להצביע עבור אלו שאינן עוינות עבור טורקיה".

בתגובה אמר שר החוץ הגרמני, סיגמר גבריאל, כי "זהו מעשה חסר תקדים של התערבות בריבונות של גרמניה".

ארדואן לא נותר חייב ותקף בחריפות רבה את גבריאל. "עכשיו יש להם שר חוץ שאינו מה המקום שלו ולא מכיר במגבלות שלו. מי שאתה שתדבר אל נשיא טורקיה? דבר אל שר החוץ של טורקיה. דע את המקום שלך!", תקף ארדואן.

לאחר מכן הוא הוסיף "הוא מנסה ללמד אותנו לקח. מה הרקע שלך בפוליטיקה? בן כמה אתה?".

לאחר שסיים את המתקפה על שר החוץ הגרמני, התפנה ארדואן גם לתקוף את הקנצלרית אנגלה מרקל. ארדואן האשים את מרקל כי סירבה להסגיר לידי טורקיה 4500 בני המיעוט הטורקי שהיו חברים בניסיון ההפיכה בחודש יולי שעבר בטורקיה. "והיא רצתה שאשחרר הביתה אדם אחד או שניים. סלחי לי, אבל יש לך את מערכת המשפט שלך, וכך גם לנו", אמר ארדואן, כאשר הוא מתייחס לשני עיתונאים גרמניים שנעצרו בטורקיה בחודש מאי האחרון ומואשמים במעורבות בניסיון ההפיכה.

בחודשים האחרונים חלה התדרדרות קשה ביחסים בין טורקיה וגרמניה. לאחר ניסיון ההפיכה האשים ארדואן את גרמניה בתמיכה באיש הדת הגולה פטהוללה גולן, שעומד לדברי ארדואן מאחורי ניסיון ההפיכה באנקרה.