צנחנים חרדים. ארכיון
צנחנים חרדים. ארכיוןצילום: עמותת נצח יהודה

אהרון מלאך, מנכ"ל עמותת ''נצח יהודה'', מסכם בסיפוק את חודש אוגוסט שבמהלכו התגייסו כ-200 חרדים למסלולים הקרביים בצה"ל, ביניהם לגדוד נצח יהודה, גדוד תומר בגבעתי וגדוד חץ בחטיבת הצנחנים.

לדבריו המתגייסים החרדים הם בחורים רציניים שהחליטו שתורתם אינה אומנותם והם רוצים לתרום למדינה אך להישאר דבקים בתורה, כלשונו.

"למרות כל רעשי הרקע אני מברך על כל צעיר חרדי שהבין את הצורך לתרום לחברה ולמדינה וזה בדיוק מה שהחבר'ה האלה עושים. אני שמח על כך שיש עלייה מתונה בנתוני הגיוס במסלולים הקרביים החרדים, אם כי היינו שמחים שתהיה עלייה משמעותית יותר אבל גם על כך אנחנו מברכים".

מלאך מציין בסיפוק את העובדה שהלוחמים החרדים שומרים בקפדנות על סדרי הלימוד והתפילה, "מחזור הגיוס של נובמבר 2016 עושה עכשיו פעילות מבצעית בגבול עזה, אלה בחורים רציניים שעשו סיום מסכת בחודש יולי בסוף הטירונות.

"זה מרגש לראות אותם יום יום אחרי יום אימונים מפרך שמתחיל בארבע בבוקר, מחכים למגיד שיעור שמגיע מירושלים יום יום, זה פשוט מחמם את הלב. חלק מההצלחה של המסלול היא הרצינות לא רק בשירות הצבאי אלא גם במסגרת הדתית החרדית, התפילות ולימוד התורה".

מלאף מעיד כי עמותת נצח יהודה לא מפעילה שום אמצעי שכנוע לגיוס חרדים לצה''ל, ''כשפונים אלינו חרדים להתייעץ אנחנו ניתן לכל אחד את העצה, אבל מצידנו אין שום יוזמה של שיווק או יחסי ציבור. אני חושב שלא זו הדרך, אלא הדוגמא האישית כשרואים צעיר חרדי שנכנס לצה"ל וחוזר חזרה לקהילה תוך שמירה על אורח חיים תורני זה מה שיגרום לעוד ועוד חרדים לשרת בצה"ל.

''יש לנו חייל שבחר לוותר על שמונת החודשים האחרונים בשרות שנועדו להשלמת לימודים ובגרויות או השכלה מקצועית ובחר לסיים את השירות בישיבה שלו ועכשיו הוא עומד גם להקים בית לתפארת, זו הדוגמא הטובה ביותר".

מלאך מקווה שגם המשפחות ילמדו לקבל את ילדיהן שבחרו להתגייס, "חלק לא נמצאים בקשר עם המשפחות והם מוכרים כחיילים בודדים. בחופשות הם חוזרים לדירות שאנחנו מפעילים. אנחנו מקווים שהקהילה תבין עם הזמן שמדובר בבחורים רציניים שממשיכים לחיות כחרדים אוהבי תורה ויש לקבל אותם בזרועות פתוחות".